Laptop (Win7) Boot niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

albertf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2013
Dag allemaal,

Van het weekend op zondagochtend geprobeerd laptop op te starten.
Ik kreeg out of the blue twee mogelijkheden om de laptop te booten.
- Optie om een repair uit te voeren;
- Optie om normaal te starten.

Ik wist niet wat er gebeurd zou moeten zijn, dus normaal gekozen.
Deze optie gaat verder met dat ik het logo in beeld krijg, daarop duurt het even en het systeem reboot daarna (dit continu).

Repair optie gekozen, dit duurt heel heel lang, soms kom ik dan in een Windows omgeving met enkel de standaard Wallpaper achtergrond, enkel de muis doet het, verder zie ik niets qua optie/mogelijkheden. Dit drie keer gedaan maar kan gewoon niets doen.

Bios: Ik heb een check gedaan op geheugen en harddisk en nog wat standaard tests, systeem gaat tot 100% en meld geen problemen,
ik heb gewoon geen idee meer wat te doen..

Ik heb veel gezocht en aantal opties reeds geprobeerd (F8 veilige modus, maar daar kom ik niet eens, krijg direct de 2 opties te zien). Shift F10 gedaan maar waar moet ik dat doen? Misschien als ik uiteindelijk in dat standaard Blauwe wallpaper achtergrond kom? (Misschien sloeg ik daar de plank dan mis).

Iemand misschien nog een praktische tip/aanwijzing?

Alvast mijn dank.

Mijn advies: haal je belangrijke gegevens van je harde schijf (hang hem in een andere pc) en installeer Windows opnieuw. Als Windows niet wil starten fiks je dat niet even, tenzij het aan de hardware ligt, maar hier ligt het toch echt aan de installatie van Windows zelf.

Bedankt voor je bericht, ik heb godzijdank in ieder geval altijd alles op externe hard disk opgeslagen :).
Uhm, nog even als extra info wat ik heb geprobeerd was:

- Windows XP disk erin (oudje maar okay)
- Opstarten en booten van cd-rom
- Begon veel dingen te laden totdat die dus een foutmelding gaf (dat er dus een fout in de huidige windows install zit)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja inderdaad, en dat fiks je niet makkelijk. Het is veel makkelijker om Windows opnieuw te installeren dan je huidige Windows installatie proberen te fiksen.

Nou bij grote moeilijkheden deed ik nooit zo moeilijk, gewoon alles eraf en hop opnieuw erop :). Alleen moet ik nu dan even zien die huidige install weg te krijgen op jouw wijze :).
Zal het vanavond proberen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan gewoon via de Windows installatie dvd je harde schijf formatteren. Op het moment dat je de harde schijf moet selecteren waar je Windows op wilt installeren, kan je onderin op drive options klikken, (zie hier) en daar staat formatteren bij.

Dank je wel, ik ga het vanavond allemaal proberen, zal ff knutselen worden :).

Bedankt, ik laat het weten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan