Laptop (Windows 10) traag aan het worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Hallo,

Ik heb nu ongeveer 8 maanden een ASUS Zenbook UX303L met naar mijn idee goede specs:

8 GB RAM
128 GB SSD
Intel Core i7-5500U, 2.4 GHz

Heb na aankoop gelijk Windows 8 eraf gegooid en Windows 10 erop gezet, dus geen ervaring met een andere OS op deze laptop.

De software die ik het meest gebruik, en waar het mij eigenlijk om gaat:

Google Chrome: traag met pagina's laden ondanks goede WiFi, traag met intypen in de zoekbalk.
iTunes: heeel erg traag. Ik snap dat het van Apple is en dat de compatibilteit met Windows 10 misschien niet geweldig is, maar is hier misschien een oplossing voor?

Over het algemeen gaat opstarten van windows nog steeds snel. Ik ben best tevreden over Windows 10, maar ik heb het idee dat het wel de reden is dat bepaalde programma's erg traag zijn. Met deze hardware zou ik die toch prima moeten kunnen runnen?

@Joeri123 : wat jij beschrijft was voor mij o.a. één van de redenen om afgelopen augustus na 3 weken Windows 10 geprobeerd te hebben, terug te keren naar Windows 7.
Vorige week heb ik nog eens een keer de migratie uitgevoerd en nu loopt alles wel soepel (inmiddels al weer 6 dagen).

@Lange Pier
Heb een hele hoop dingen weggevinkt, bedankt! Kijken of het helpt

@gast0225
Tja daar twijfelde ik ook over, maar Windows 10 zelf bevalt me nu al een tijdje wel, behalve dan dat de laatste tijd alles traag wordt. En volgens mij neemt Windows 7 veel meer schijfruimte in dan Windows 10, dat is wel jammer aangezien ik alleen een SSD heb met vrij weinig schijfruimte. Toch nog even kijken naar oplossingen binnen windows 10. Maar je hebt dus nu weer een paar dagen windows 10? Hoe kan het dan dat het nu wel soepel loopt?

Kijk ook eens in de geinstalleerde software of daar soms de ASUS webstore bij staat. Zo ja uninstall die dan. Dat is een gigantische vertrager

@gast0225
Tja daar twijfelde ik ook over, maar Windows 10 zelf bevalt me nu al een tijdje wel, behalve dan dat de laatste tijd alles traag wordt. En volgens mij neemt Windows 7 veel meer schijfruimte in dan Windows 10, dat is wel jammer aangezien ik alleen een SSD heb met vrij weinig schijfruimte. Toch nog even kijken naar oplossingen binnen windows 10. Maar je hebt dus nu weer een paar dagen windows 10? Hoe kan het dan dat het nu wel soepel loopt?

Ik denk dat mijn vermoeden, dat ik begin augustus 2015 had, bewaarheid is geworden.
Ik denk dat Microsoft zijn zaakjes nog niet helemaal op orde had, i.c. nog niet voor álle hardware de 101% keiharde en juiste stuurprogramma's had (hetzij van Microsoft zelf dan wel van third partys). Doordat bij problemen er foutrapporten naar Microsoft worden gestuurd, vermoed ik dat sinds augustus tot en met afgelopen maart er een heleboel dingen door Microsoft zijn aangepast, reden waarom mijn 'hoofdlaptop' nu wel als een tierelier onder Win 10 draait.

Vandaar dat ik iedereen die hetzelfde heeft gedaan als ik (teruggaan naar oorspronkelijke OS) alleen maar van harte kan adviseren nog eens een migratiepoging te doen.

@gast0225
Klinkt logisch. Heb ook gelijk even ge-update naar de nieuwste versie van Windows 10 net, helpt misschien ook wel een beetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan