laptop windows administrator probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Berichten
491
hallo ik heb een ibm travelmate via marktplaats gekocht en er zit window 2000 op

er zitten 2 accounts op maar de vorige eigenaar wist mij het wachtwoor van admin account niet te vertellen.

het account waar hij wel het wachtwoord voor gaf heeft geen rechten en dus kan ik er o.a : geen hardware aansluiten en de computernaam niet aanpassen om op internet te gaan

ik heb meerdere pogingen gedaan om het wachtwoord te omzeilen/resetten zonder resultaat

ook het LEEG laten van het wachtwoord helpt nier er is een ingesteld dat is zeker

nu dacht ik aan een nieuwe installatie van windows maar een addertje tergt mij weer

op deze p2 laptop zit geen cd rom ....wel een usb maar in de bios kun je niet kiezen om via die usb te booten ....dus denk ik dat het niet gaat via een externe cd rom toch?

er zit wel een diskettedrive in en ook in de bios een optie om of via diskdrive te booten

-zelfde optie in de bios voor vanaf cd rom te booten maar die is er niet en er zit ook geen ruimte voor eentje te plaatsen in de laptop

en nog een boot optie voor harddisks en een om van een pccmia of zoiets te booten (volgens mij is dat zoon kaart voor draadloos internet maar die zit er niet in er zit op die plaats een soort adapter voor een lan kabel erop te sluiten

hoe krijg ik nu of dat administrator wachtwoord weg of hoe moet ik dan ooit een nieuwe installatie gedaan krijgen van windows??????

wie heeft raad?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Het eenvoudigst is om een CD-drive aan te schaffen, die kun je erin plaatsen i.p.v. de floppy-drive, dacht ik..

dat dacht ik ook ik heb er eentje van een nog oudere laptop proberen in te plaatsen maar paste niet dus dacht ik dat er helemaal geen cd drive in zou passen

of zou dat wel kunnen ?

het is een ibm thinkpad type2645 - 8bg

zou iemand dit weten of er wel een cdrom speler is die hier in past?:eek:
 
en dat met die diskette heb ik al geprobeert en het gaat allemaal goed enzo..zelf totdat ie zegt pasword changed maar weer terug in windows is er nog altijd een administrator wachtwoord
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan