Laptop/Windows/BIOS kan extra geheugenkaart niet vinden (PB EN Z35-200)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PipoBonito

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Ik heb hier een oudere laptop waarvan ik het RAM geheugen wil uitbreiden van 1GB naar 2GB. Hiervoor heb ik een extra geheugenkaart gekocht.
Na installatie van de geheugenkaart kan de laptop/Windows/BIOS het extra geheugen niet herkennen.
Het lijkt er overigens wel op dat de laptop sneller is geworden.

Om er zeker van te zijn, heb ik de geheugenkaarten afzonderlijk en tezamen getest in de volgende situaties:
Geheugenkaart 1 in Geheugenslot 1: Dit is de originele situatie en deze werkte reeds
Geheugenkaart 1 in Geheugenslot 2: Dit werkt
Geheugenkaart 2 in Geheugenslot 1: Dit werkt
Geheugenkaart 2 in Geheugenslot 2: Dit werkt

Maar nu komt het. Als ik de geheugenkaarten in combinatie met elkaar gebruik, dan werkt het in de ene situatie wel en in de andere niet:
Geheugenkaart 1 in Geheugenslot 1 & Geheugenkaart 2 in Geheugenslot 2: Dit werkt, maar de geheugen herkent nog steeds maar 1 GB
Geheugenkaart 2 in Geheugenslot 1 & Geheugenkaart 1 in Geheugenslot 2: Dit werkt niet, de computer start wel op, maar er is geen beeld.

Ook heb ik beide geheugen getest met onderandere:
- Windows Memory Diagnostics
- MemTestx86

Ook heb ik de volgende diagnosetools uitgevoerd (die steeds maar 1 GB blijven weergeven als geheugen (Extende Memory)):
- System Analyser version 5.3w (geeft in alle gevallen de waarde ("Ext. RAM on address 00100000 - 37D20000 - 892 MB")
- Astra System info 5.48
- SysChk - System info 2.46 (Geeft "Expanded Memory: None")

SysChk - System info 2.46 geeft op het scherm "Memory Information" onderstaande resultaat:
-------------------------------------------
Environment size: 3088 Used: 191 Free: 2897

Conventional: 628 KB From 0000h to 9CFFh
Available: 583 KB

Extended: 892 MB
Available: 65535 KB
XMM Installed: Yes, Version 3.00
XMS Driver Version: 3.54 Free: 65535 KB
High Memory (HMA): Yes
HMA Available: 272 at FFFF:E7C0
DOS 7.10 in HMA: Yes

Expanded: None
-------------------------------------------

Kan iemand me helpen bij het oplossen van dit probleem?
Moet ik mogelijk de BIOS flashen en zo ja, waar vind ik dan de juiste versie?

Hieronder de gegevens van de laptop

Laptop:
Packard Bell EasyNote MZ35-200
Intel Celeron M CPU 410 (1.46 GHz)
BIOS: PhoenixBIOS 4.0 release 6.1

Geheugenkaart 1 (Origineel):
MemoryExpert
M2OSS2G3|4430|1B5Z
DDR2 533(4) 1GX16

Geheugenkaart 2 (Nieuw):
Kingston
KVR533D2S4/1G

Hallo,

RAM: 512 MB (installed) / 1 GB (max) - DDR2 SDRAM ( 1 x 512 MB )

Dit is het antwoord waarom hij maar 1gb pakt.
Deze moederbord kan maar maximaal 1GB aan, en daarom pakt hij ze wel afzonderlijk maar niet tegelijk.

Mvg,

Westsidemg

Dat vind ik vreemd.
Mag ik vragen waar je dat op baseerd?

Als ik namelijk Google op "Packard Bell EasyNote MZ35-200 max ram", dan kom ik verschillende sites tegen (zie links hieronder) dat er standaard 1 GB in zit, maar dat 2 GB het maximum is, of is dit onjuiste informatie?
http://www.backoffice.be/prod_uk/Pa...rd_bell_easy_note_mz35-200_celeron_m_410_.asp
http://www.hackintosh.nl/snow-leopard-10-6-x/4214-hulp-nodig-packard-bell-easy-note-mz35-200-a.html
http://www.ciao-shopping.nl/Packard_Bell_Easy_Note_MZ35_200_Celeron_M_410_1_46_GHz_15_4_TFT__662187

Is er mogelijkerwijs een truck waardoor het toch zou kunnen werken?

Bij voorbaat dank

Dat is inderdaad apart, verschillende site's met verschillende informatie kan je zien dat internet niet altijd klopt.
Wat je zou kunnen doen is Intel een mail sturen naar hun support dan weet je zeker dat je de juiste informatie hebt.
Verder als het wel max 1gb is kan je er niets aan doen behalve een andere moederbord maar dat is voor een laptop niet van toepassing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan