Laptop/windows start niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duobandos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum, en was ook niet zeker waar ik mijn vraag/probleem het beste kon plaatsen, omdat ik zelf nog niet goed weet waar het aan ligt. misschien kunnen jullie mij helpen met het vinden van de oorzaak, en het oplossen van het probleem.

Ik heb sinds 4 maanden een laptop, van asus, en ik heb daar nooit problemen mee gehad. Ik heb Windows 8, nu heb ik voor het eerst een serieus probleem.

Voor ik naar bed ging, heb ik dacht ik de laptop op 'de normale'manier afgesloten, alhoewel het mogelijk is dat ik alleen heb afgemeld, en ben vergeten af te sluiten. Nu stond ik vanochtend op, probeerde de laptop op te starten, maar nadat ik op de aan-knop druk hoor ik wat gerommel, hij is duidelijk bezig, maar wordt het scherm grijs, het geeft dus wel een reactie, niet het normale zwart, maar het wordt grijs.

Vervolgens gebeurt er helemaal niets, ik heb dus een paar keer aan/uit via de opstartknop geprobeerd, maar zonder succes. Er staat wel een muiscursor op het grijze scherm, en ik kan de muiscursor ook wel gewoon bewegen met de muis.

Als ik vervolgens probeer om bijv. fn+ volume harder, dan komt er gewoon het volume balkje en kan ik het volume harder/zachter zetten, dat reageert dus gewoon. Ik bedacht nog dat ik misschien perongeluk fn+beeldscherm uit had gedaan, maar fn+beeldscherm werkt in ieder geval niet om het beeldscherm weer terug te krijgen. De fn+touchpad enable werkt trouwens niet vreemd genoeg, alhoewel ik wel het scherm lichter/donkerder kan maken..

Ik heb geprobeerd on ctrl+alt+del, f8/f11, maar niets gaf een reactie.

Ik weet dus niet waar dit nu aan ligt, aangezien de laptop op sommige dingen wel reageert, hij bijv. de cd-rom drive gewoon opent als ik erop druk, maar het scherm niets blijft weergeven.. is er een probleem met windows?


Ik weet het niet, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen :)!

Gr,
Marnix Lukasse
 
Kijk eens of [Windows-toets]p toetscombinatie iets op je scherm tovert. En, zo ja, zet het op Alleen op computer (dus op je gewone laptop scherm).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan