laptop windows xp 2de hd weg na instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjapser

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
54
ik heb een laptop met daarin 2 hardeschijven.
na het opnieuw installeren van windows op de c schijf
is mijn d: schijf verdwenen en kan hem ook nergens vinden.
niet in de bios en ook niet in deze computer.
heb ook al schijfbeheer geprobeerd en patition magic
hoe kan ik de d: schijf weer terug toveren?

alvast bedankt!
 
Misschien moet je een speciale driver installeren.
Kijk eens op de website van de Laptop leverancier (HP of zo).
 
Ik betwijfel dat jij twee schijven hebt in je laptop, denk eerder dat jou schijf was opgedeelt in 2 partities.

Tijdens de installatie van xp kon je ervoor kiezen om een partitie te wijzigen/verwijderen.

Hoe groot waren beide schijven en is de schijf die je nu hebt net zo groot als beide partieties opgeteld? Als dat het geval is, ben je dus geen ruimte kwijt, maar heb je een partitie verwijdert en die ruimte toegekent aan je C schijf.

Terug toveren, kan lastig zijn, maar als je nog een keer xp opnieuw installeert en daarbij goed oplet, krijg je vanzelf de keuze in beeld om een neiuwe partitie aan te maken.
 
Ik betwijfel dat jij twee schijven hebt in je laptop, denk eerder dat jou schijf was opgedeelt in 2 partities.

Tijdens de installatie van xp kon je ervoor kiezen om een partitie te wijzigen/verwijderen.

Hoe groot waren beide schijven en is de schijf die je nu hebt net zo groot als beide partieties opgeteld? Als dat het geval is, ben je dus geen ruimte kwijt, maar heb je een partitie verwijdert en die ruimte toegekent aan je C schijf.

Terug toveren, kan lastig zijn, maar als je nog een keer xp opnieuw installeert en daarbij goed oplet, krijg je vanzelf de keuze in beeld om een neiuwe partitie aan te maken.

dat zal wel eens een goeie zijn ja.
want ik had namelijk op beide 69 gigabyte ruimte
dat is dus ongeveer 140 gigabyte en nu heb ik dus totaal met alleen c 149 gigabyte.

denk dat het probleem dan wel opgelost is :D

Vriendelijk bedankt voor de hulp! :thumb:

Tjapser
 
Ja, dan had je dus inderdaad gewoon een partitie verwijdert en vervolgens samengevoegd. In princiepe maakt het niet uit, maar sommige mensen gebruiken liever verschillende partities.

Je bent in ieder geval geen gb's kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan