Laptop word extreem heet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

HardcoreHelping

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Hoi Allen,

Sinds een tijdje heb ik dat mijn laptop soms boven de 90 graden stijgt terwijl ik niet zo heel veel bijzonders doe, en als ik kijk naar taakbeheer heb ik ook bij processor een switchende GHZ, Die van 2,7 naar 3,1 springt.
Dat is vrij vervelend want ik hoor mijn laptop ook behoorljk blazen, en nu weet ik niet of ik dit in het juiste topic plaats maar goed.

Hierbij mijn specs als die handig zijn om te hebben:

15f36ab56225dc8e47b9019133ec1fae.png

Mochten er nog verdere benodigdheden zijn hoor ik het graag.

Groet,
HardcoreHelping.

Daarnaast is het zeer wel denkbaar dat er zich van tijd tot tijd processen voordoen zoals bijv. een dagelijkse scan van je virusscanner (waarvan je mogelijk niet eens weet dat zo'n scan staat ingesteld : zoek dat eens uit). Ook Mbam (voor zover aanwezig op je systeem) voert zeer regelmatig een scannetje uit.
Dat de temperatuur (af en toe) stijgt naar boven de 90 (ook al voer je zelf bewust op dat moment geen "zware taken" uit) is voor een laptop zeer normaal. Anders is het wanneer die temperatuur langer dan een kwartier zo hoog blijft en / of dat 'tig' keer per dag gebeurt. Dan ja, is er mogelijkheid iets aan de hand.

Kijk hier even naar.

al eens grondig ontstoft binnenin ?

Voor zover ik weet is hij goed ontstoft, ik doe het bijna elke week..

Daarnaast is het zeer wel denkbaar dat er zich van tijd tot tijd processen voordoen zoals bijv. een dagelijkse scan van je virusscanner (waarvan je mogelijk niet eens weet dat zo'n scan staat ingesteld : zoek dat eens uit). Ook Mbam (voor zover aanwezig op je systeem) voert zeer regelmatig een scannetje uit.
Dat de temperatuur (af en toe) stijgt naar boven de 90 (ook al voer je zelf bewust op dat moment geen "zware taken" uit) is voor een laptop zeer normaal. Anders is het wanneer die temperatuur langer dan een kwartier zo hoog blijft en / of dat 'tig' keer per dag gebeurt. Dan ja, is er mogelijkheid iets aan de hand.

MBAM heb ik zeker in de gaten als die aan het scannen is, en bij processen staat hij ook niet erg hoog terwijl hij niet aan het scannen is, alleen het is inderdaad tig keer dat hij minimaal boven de 70 graden komt en blaast als een gek.. ik word er niet wijzer van.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan