Laptop word gloeiend heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hoi,

het viel me op dat de laptop die ik gebruik altijd gloeiend heet word. We hadden hem dan ook ergens in een 2de hands winkel gekocht. Het is een model uit de jaren 2000 (HP pavilion ze4400). Hij is vooral warm aan de achterkant (er zit geen batterij in). Ook al stop ik er een CD/DVD in voor maar 1 minuutje, ze komen er ook heel warm terug uit. Is er iets mis met die laptop of is hij gemaakt om er eitjes op te bakken?

mvg

Ventilator kan verstoft zijn,en tevens het buisje wat richting processor gaat. uitzuigen.
Het kan ook zijn dat de luchttoevoer onderop gestremt is. wat hoger op de pootjes zetten.

Ventilator kan verstoft zijn,en tevens het buisje wat richting processor gaat. uitzuigen.
Het kan ook zijn dat de luchttoevoer onderop gestremt is. wat hoger op de pootjes zetten.

En hoe kan ik een laptop uitzuigen? Normaal kan zo'n ding toch niet uit elkaar gehaald worden (toch niet zonder dat alle toetsen van het toetsenbord vliegen of het scherm eraf valt).

En er zitten ook geen pootjes onder. Maar hij staat ook op een gewone tafel, kan dat kwaad?

Aan de onderkant,wordt de lucht aangezogen.
Dus,wat er in gaat,moet erook weer uit,toch?
Kijk maar aan de onderkant.
Heb ik het mis,mag jij mij slaan.hahahaha:o

ja dat klopt, maar er zitten helemaal geen pootjes aan ofzoiets. En zouden pootjes niet wat weinig zijn om zo'n zwaar ding recht te houden?

Normaal zitten er noppen onder.
Leg weerszijde eens een 1 cm boek.
Dan is de onderkant vrij.

Oh, zo'n toppen. Maar die zijn maar zo'n 4 millimeter dik schat ik. Is dat wel genoeg?

Je kunt beginnen met het schoonblazen v.d. ventilatieopeningen m.b.v. een spuitbus perslucht, deze zijn bij computerzaken en electronicaketens verkrijgbaar. Uiteraard wel de laptop uitschakelen voor aanvang.

Wat betreft de pootjes, er zijn laptop standaards verkrijgbaar waarop men de laptop plaatst. De laptop komt dan onder een hoek te staan wat inhoud dat de achterzijde hoger komt dan de voorzijde, met als gunstige gevolgen betere zithouding en meer ruimte onder de laptop voor afvoer warme lucht.

Ik heb hier een link bij gedaan om een voorbeeld van zo'n laptopstandaard klik hier er zijn uiteraard diversen uitvoeringen te koop met en zonder ventilator in de houder voor extra koeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan