Laptop word heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven1992

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Beste helpmij'ers,

Ik heb een laptop die nu zo een beetje 9 maanden is..... maar hij wordt 60 graden tewijl die niks open heeft staan. Mijn vraag is weet iemand hoe het op te lossen is, want eerst was die rond de 40 graden:confused:
stofzuiger heb ik al vaak geprobeerd, maar zonder succes:(
Dus iemand een oplossing? Ik heb de Fujitsu-Siemens AMILO Sa 3650_NR031:)

mvg,

Steven

Heb je het over de processor v.d. laptop?
Wat geeft hij gemiddeld als cpu-gebruik aan onder taakbeheer als je "niets hebt openstaan" ?
Hoeveel programma's zijn er in die 9 maanden bijgekomen die op de achtergrond draaien c.q. geplande taken uitvoeren? hoeveel processen draaien als je OS is opgestart?
Dit is wel een factor om rekening mee te houden.

Laatst bewerkt:
Bodem openschroeven en de boel een beetje uitblazen/uitzuigen.

Bij mijn 4 jaar oude Amilo wordt de lucht aan de onderkant uitgeblazen. Een keer probleem gehad. Laptop stopte duidelijk wegens oververhitting. Sindsdien staat ie op 4 blokjes piepschuim en geen problemen meer gehad.

nja ik meet de temperatuur met speedfan:p en het is van de CPU ja wat die aangeeft.... de bodem open maken (en een soort rooster voor de warme lucht uitvoer eruitgehaald) en uitblazen enzo heb ik gedaan, maar dat werkte niet:confused: en ik zit er idd te overwegen om hem terug te sturen als niemand iets anders weet:confused:

wat ik er de laatste 9 maanden heb opgezet is vrijwel nix hooguit iets downloaden:p
wat die opstart zijn de basis dingen wel zo een beetje maar ik heb het erover als die 10 minuten aanstaat op bureaublad.

het gebruik van de processor verschilt...... soms staat die op 10-15% en soms rond de 90% als die niks doet (gewoon bureaublad alleen) en ik heb de mogelijkheid om de fan zachter te laten draaien, zodat die minder geluid maakt (de processor werkt minder hard) en dan is die wel op goede temperatuur (40 graden). dus ik snap het niet echt:confused:

PS: ik heb hem al een keer open gemaakt maar ik doe het liever niet nog een keer:p

Je zou kunnen kijken via taakbeheer of er niet toevallig een programma is wat veel CPU cycles verbruikt in de Iddle (niets doen) stand.

Ik zal thuis ff kijken dan of ik er iets over kan vinden!:) Ik hoop dat het daar aan ligt maar dat zal wel zo niet zijn:confused:
nja ik laat het vanmiddag weten of het heeft gewerkt. bedankt voor de snelle reacties:thumb:

mvg,

Steven

alleen het nodige stond aan.... ik stuur mijn laptop wel gewoon terug naar de fabriek:P zij mogen het lekker oplossen:D
iig bedankt jongens voor de snelle reacties:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan