Laptop word warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper124

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Hoi,

Ik heb net een laptop overgenomen en speccy geïnstalleerd en hij zegt dat de processor 97 graden is.
Is dit normaal?

Met vriendelijke groet,
Jasper

Hoi,

Nee dat lijkt me niet normaal maar kijk eens in de bios of daar de temp te zien is en ik zou het notebook even stofvrij maken , jammer dat je dit bij de verkoper had gecontroleerd

Hoi,

Even afhankelijk van merk meestal f2 of del in drukken tijdens het opstarten

In de bios staat niks qua temperatuur. Heb al verschillende progamma's gedwonload maar ook die zeggen die temperatuur.
Ik heb gelezen op fora (zoals deze) dat het misschien komt omdat er stof in zit. maar 107 vind ik wel té.
Wat raad u mij aan?

Mvg

Hallo

"Wat raad u mij aan?"

--> dringend <-- zuiiver/stofvrij maken (heatpipradiator en fan)

Mocht deze temperatuur kloppen , dien je wel nu aktie te nemen , en niet ... ooit eens ...

Merk/typenr vermelden is uiteraard ook geen overbodige/nuttige info.

"maar 107 vind ik wel té."

De hamvraag is of deze temeperatuur wel klopt ...

Hoe zuiver maken:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Voel de laptop heet aan ???

Voel je warme lucht uit de laptop komen ???

Draait de ventilator wel ??? indien ja ... op een zeeer hoog toerental ???

peter

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je antwoord.
De laptop voelt heet aan.
Er komt wel warme lucht uit, maar niet veel.
Ik heb geen verstand van laptops dus geen idee of de ventilator draait.
Ik zal morgen wel even kijken en stofvrij maken en de andere dingen die in dat linkje staan.
Ik denk wel dat ik die informatie op internet kan vinden hoe een laptop in elkaar zit.

De laptop is een Asus A55D

Bedankt voor de nuttige informatie en ik zal er morgen mee aan de gang!

Mvg,

Jasper

Als je kunt voelen dat er warme lucht naar buiten wordt geblazen, dan zal de ventilator wel werken. Maar als er, zoals je schrijft, niet veel lucht uit komt, dan is de kans groot dat er veel stof zit op de plaats waar de lucht naar buiten wordt geblazen, en in de ventilator zelf.
De ventilator en omgeveing schoonmaken doe je het best door de ventilator uit de laptop te halen. Moeilijk is dat niet, maar het is wel een werkje wat je nauwkeurig en zorgvuldig moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan