laptop wordt erg heet en valt uit+ hij is erg traag met laden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dopey31

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2014
Berichten
4
hallo allen,

ik heb een bto laptop met dit erin:
i7-2620m processor
8Gig werk geheugen 2 x 4Gig
256Gig ssd harddisk
Geforce GT 525M 2Gig videokaart

ik draai onder windows 7 home 64bit

hij deed het altijd goed totdat hij ineens uitviel.
laptop werd bij de muis gedeelte erg heet.
dit heeft hij steeds vaker.
waarom geen idee.
nu heeft hij ook dat hij sommige dingen zoals spelletje via facebook erg lang moet laden.
dit deed hij ook niet in het begin.

ik heb msdched geprobeert maar tijdens de tweede fase valt hij uit.
ik heb me harddisk laten checken en die was goed.


oja ik heb hem open gemaakt en alles is stof vrij.

kunnen jullie mij hiermee helpen?
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Kijk onder taakbeheer (rechtsklik op de taakbalk "taakbeheer starten") tab prestaties hoeveel % processorgebruik momenteel in gebruik is.
Is dit 100% ga dan naar de tab "Processen" en kijk welk proces hiervoor verantwoordelijk is, maak anders een screenshot (taakbeheer op volledige grootte) van de tab "Processen" en tab "Prestaties" en plaats die in je volgend bericht als bijlagen.
Hoe dat gaat kun je hier lezen.
 
Laatst bewerkt:
werkt de koeler nog wel en kijk eens in rooster van de inlaat lucht zit die niet dicht.
staat hij wel zo dat hij goed lucht kan aanzuigen enz .
anders wat hier boven staat .
is dit allemaal in orde terug naar de winkel en na laten kijken.
 
bij deze wat jullie vroegen hier had ik alleen facebook aan om castle clash te spelen
ScreenHunter_02 Sep. 17 21.12.png
ScreenHunter_03 Sep. 17 21.18.png

tevens heb ik mijn cpu getest met hot cpu tester pro en deze gaf na een test van 6uur lang geen fouten aan.
hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
 
iemand enig idee waarom hij zo heet word en uitvalt?
misschien eventueel nieuwe koelpasta?
zo ja welke?
 
Hallo

"iemand enig idee waarom hij zo heet word en uitvalt?"

Misschien is deze laptop fel vervuild .... en zit er een stoftapijt tussen de c.p.u. fan en de heatpiperadiator.

Normaal gezien had je dit tijdens uw schoonmaakaktie dan wel moeten zien.

"oja ik heb hem open gemaakt en alles is stof vrij."

Blokkeer de c.p.u. fan , en blaas in omgekeerde richting van de normale airflow doorheen de heatpiperadiator.

Luchtdruk (compressor) is hiervoor het meest efficient , en .... je dient hiervoor niets te demonteren van de laptop.

Indien er nu veel stof rondvliegt , dan is/was deze laptop niet korrekt zuiver gemaakt.

Overbodig om te zeggen .... , maar het frequent uitvallen op zijn thermische veiligheid is niet goed voor de levensduur van deze laptop.

Mocht je de heatsink van de c.p.u./g.p.u/chipset demonteren moet je uiteraard de thermisch geleidende pasta vernieuwen.

Meestal is er een thermalpad gemonteerd tussen de g.p.u. en de heatsink ... deze dient dan ook te worden vervangen.

Leesvoer:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/833029-Te-Warm?highlight=laptop+zuiver+maken

Persoonlijk demonteer ik altijd de harddisk --> zo kan deze niet defekt geraken of corrupt ... deze is ook niet nodig.

Mocht er uiteraard nog garantie op deze laptop zijn , deze claimen (je vermeld trouwens geen ouderdom van deze laptop)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan