Laptop wordt erg warm (HP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dicarlos

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo,

Ik heb een HP Pavilion DV6 laptop. Nu had ik het idee dat hij slecht koelde, de temperatuur liep volgens speedfan op tot 54 graden wat volgens dat prog. te hoog was.

Nu heb ik het idee dat ie ook gewoon niet goed kan koelen, want de gaatje waar de warmte uit moet staan allebei wat onder de laptop en zijn naar onder (dus op de tafel) gericht.

Wat zou ik kunnen doe om de laptop beter te koelen, want als ik em op een boek zet koelt ie wel beter omdat dan de lucht beter weg kan. Maarja je laptop altijd op een boek hebben is niet alles.

Groet Robert

Goedemorgen,

Nu is speedfan naar mijn idee niet echt ideaal om de temp te meten je zou het nog even kunnen controleren met pc wizard of speccy.
Maar anders is dit misschien een oplossing voor je.

goedemorgen,

Heb PC Wizard even gedraaid, die komt ook uit op 53 graden, en dan gebruik de laptop niet eens vol. Ik heb ook al aan zo'n cooler zitten denken. Het stoot mij alleen tegen het hoofd dat ik die moet betalen terwijl het mijns inziens gewoon een productiefout is.

Bedankt voor de snelle reactie trouwens.

Hoi,

Niks te danken maar of het een productiefout is zou ik niet kunnen zeggen, heb je al eens geprobeerd om de ventilator uiten ing schoon te blazen?

Hoi,

Ik heb zelf een DV5 van HP.
Hij wordt inderdaad te warm. Wonderwel met name ook, als ik met de VGA-aansluiting een externe monitor gebruik.
Ik heb ontdekt dat de ruimte aan de onderkant de oorzaak is.
Ik gebruik simpel een houten latje om onder de steuntjes aan de achter/onderkant te plaatsen.
En daarmee werkt de koeling al een stuk beter.

Overigens denk ik dat niet alleen HP aan dit 'euvel' lijdt
Mijn dochter heeft een Toshiba, die ook te warm wordt door een slechte afvoer van de ventilatielucht.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad de afvoer van de lucht. Zet hem thuis op een boek maar of het praktisch is. Ik zal hem nog even schoonblazen/zuigen. En anders eens zo'n koeler aanschaffen. Bedankt voor de info in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan