laptop wordt erg warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
529
De laptop dell studio 1558 wordt erg warm. Ik heb nadat al het scherm kapot is gegaan deze vervangen. Weet niet of dit is gekomen door de hitte? Ook heb ik de fan met perslucht schoongemaakt voorzover ik erbij kon en de roosters idem. Toch heb ik het idee dat eea te warm wordt. Ik heb mbv pcwizard de temperatuur getest (speedfan liep steeds vast) en daar is als resultaat uitgekomen wat in de bijlage staat. Iemand een goed idee? En zijn de geteste temperaturen te hoog? Ook op internet gekeken naar een standaard met koeler is dat een oplossing? Geen idee wat nu te doen. Graag jullie hulp.

gr PaulBekijk bijlage pcwizard test temp.docx
 
Heb je de fans geblokkeerd tijdens het uitblazen? Anders kan het zijn dat de fans of de electronica kapot is.
 
Speel je ook veel en zware games?
en wanneer word de laptop warm?
 
Vind die temps wel meevallen maar je kunt via de achterzijde de ventilator en het koelrooster ook handmatig schoonmaken, nu heb je het stof naar binnen geblazen en of het nu schoon is weet je niet.
En zo'n laptopkoeler is altijd wel handig, vooral als de laptop zwaar moet werken, bij games b.v.
 
Wel een beetje geschrokken van de reacties. Mijn vraag nu is hoe ik er echt goed achter kan komen of de koeler/fan werkt? Wel een papiertje bijgehouden, maar geen beweging. Maar ook niet bij een andere laptop thuis. Kan het dus niet echt zien, erg lastig.
Is er een prg om te testen? Indien de fan stuk is, is die dan zelf te vervangen. Kan wel iets maar ja dan moet de hele laptop uit elkaar. Zeker beter laten doen door experts?
 
Laptop op de zij gehouden. Na opstarten werkte de fan ploseling wel. Weer teruggezet en fan werkt nog steeds, maar wel met wat meer gekuid dan eerst, Misschien omdat de fan eerst niet werkte ? haha.
Ik zal nog eens een temp test doen over een uur of wat en het verschil bekijken. Zou een schone installatie ook kunnen werken of heeft dat er zeker niets mee te maken?
 
Nog een keertje de pcwizard gedraaid. in de bijlage het resultaat. Stemt mij goed ....toch? Vergeleken gisteren zijn de temps behoorlijk gedaaldpcwizard test 2.jpg
 
Misschien heb je een te goedkoop fan in je laptop zitten. Maar die kan je misschien smeren of vervangen.
 
Ik wacht nu maar af want de temperturen blijven acceptabel (laag) en de fan draait. Geen idee of de fan goedkoop is. Nooit vervangen dus is het de oorspronkelijke fan. PC is een dell studio 1558 (iets ouder dan 3 jaar), ik neem aan dat ze daar geen rommel in stoppen of toch wel ................?
 
Probleem lijkt te zijn opgelost. Fan draait goed temperatuur blijft ook goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan