Laptop wordt heel warm tijdens het spelen van Minecraft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

chainboost

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo,

Als ik Minecraft op mijn laptop speel dan wordt mijn laptop's moederbord 84 graden en mijn processor 79 graden. Nu is mijn vraag: is dit schadelijk voor mijn laptop? Het spel loopt verder perfect (zo rond de 100 fps)
zonder lags (af en toe loopt java vol in het geheugen maar dat herstelt binnen 5 seconden) of andere rare dingen. Hebben jullie nog een idee hoe ik de temperatuur naar beneden kan halen?

PS: waardes van temperatuur van Speccy.

Hoi,

Ik weet niet op welke ondergrond hij staat maar ik zou hem op een harde ondergrond gebruiken en eventueel aan de scherm kant iets onder leggen dat de luchtstroom vrij is

Hallo,

de laptop staat op een gewoon bureau en niets staat voor de ventilator

Hoi,

oke hoe oud is het notebook is alles al eens stofvrij gemaakt ? mag ik vragen over welk merk en type het gaat.

Hallo,

het is een vrij nieuwe laptop vorig jaar gekocht en kan alle spellen zo'n beetje aan (inclusief battlefield 3).
nog nooit stofvrij gemaakt en het is een Asus k73SV custom made.

Hoi,

Neem aan dat de temp nog niet zo hoog is geweest dus stofvrij maken is een optie.

Hmm eigenlijk bij meerdere spellen al wel, zoals skyrim werd hij 96 graden en battlefield ook zo'n beetje, en dit was een halfjaartje geleden.

Hoi,

Ik zelf doe het eens 1 a 2 maanden stof vrij maken ben in de omstandigheid dat ik perslucht heb maar dit kan je ook in busje kopen en als je hiervan gebruikersvoorlichting leest kan dat geen kwaad. En ik denk dat je videokaart er flink aan moet trekken is dan ook een gemiddelde game kaart (niet rot bedoeld hoor);)

hallo,

ja idd een keer stofvrij lijkt mij ook wel slim, moet inderdaad een keer een echte gamers laptop kopen maar kan geen winkel vinden in de buurt die ze verkopen :( ik heb trouwens een Nvidia Geforce GT540M 2GB

Maar de laptop wordt alleen heel erg warm qua fps enzo lopen alle spellen perfect lijkt mij misschien ook een koelerprobleem?

Hoi,

Had ik al gezien,;) via het web gaat ook goed hoor. Maar het is wel in ieder geval een prima merk.:thumb:

Hoi,

Ja hoor een beetje waar je woont zelf ga ik of bestel Bij 4 Launch maar Azerty en Altrnate zijn ook goed , maar als je een echt game notebook zoekt is Msi er beter op gericht.

Oke, dankjewel voor het snelle antwoord! zal zeker even kijken op internet naar een nieuwe laptop en deze even stofvrij maken :)

om er ff bij in te komen ik heb hetzelfde probleem net nieuwe laptop van 7 maanden oud kan zelfs de game death space [bijna] aan zit een intel core I7 in 4 GB RAM is 64 bits en loopt op OS windows 7 weet zelf best wel veel over computers maar hier kom ik niet uit ook de koeling word niet geblokkeerd. het is alleen bij minecraft bij 3 minuten spelen is ie al op 80 graden en hij is 5 dagen geleden 105 graden geworden en met blauw scherm uitgevallen vandaar dat ik nog een wanhopige oplossing probeer te krijgen (heb hem trouwens altijd op een vlakke ondergrond) help me?

@jerrejonker
Welkom op Helpmij :)
Het wordt niet op prijs gesteld in topics in te breken e/o te reageren als ze ouder zijn dan 3 maanden.
Wellicht ben je vergeten de forumvoorwaarden te lezen.
Het staat je vrij om een nieuw topic te openen.
Succes verder op ons forum.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan