Laptop wordt heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bfortbattle

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
hallo beste helpmij'ers

ik heb al een tijde een probleem met mijn laptop dat hij veel te heet wordt en wanneer hij erg heet wordt
-een uurtje websurfen
-10 minuten een filmpje kijken
als hij heet wordt wordt hij tegen de 60-70 graden
persoonlijk vind ik dit erg hoog voor een laptop van 1,5 jaar oud
ik hoop dat jullie een oplossling voor dit probleem weten te vinden

Goedemorgen,

Al eens stofvrij gemaakt en vooral de het ventilator gat met wat perslucht of een busje perslucht.

Ps tevens even de vraag verplaatst naar laptop(of aankoop hiervan) past even beter hier

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
Zoals Modag als zij , even checken of alles stofvrij is.
Als alles stofvrij is en de laptop blijft heet , kan je misschien een CoolerMaster aanschaffen. Ik had het zelfde probleem als ik een spel speelde werd de computer oververhit en ging gewoon uit. Soms gaf hij een BSOD.
Nu heb ik zo'n coolermaster en nu doet hij het gewoon weer perfect , zonder uitvallen en BSOD's :D

Succes :thumb:

CoolerMaster is het merk, niet het apparaat zelf.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed koelen is altijd wel handig, maar om even terug te komen op de temperatuur die TS in zijn 1e posting noemt:

Na filmpje kijken of een uurtje surfen 60 tot 70 graden : ik vind dit niet echt een schokkende temperatuur voor een laptop en derhalve zou ik het zelf niet direct als 'probleem' benoemen.

@gast0225,

60 graden wel maar als het inderdaad 70 graden wordt vind ik hem al vrij hoog.

Laatst bewerkt:
@Modag : over een enkel graadje valt wellicht te 'stoeien', maar laptops worden nu eenmaal vrij warm en temperaturen tussen de 50 en 80 (!) graden zijn (m.i.) vrij normaal, even afhankelijk van het gebruik en toen ik las dat er een filmpje werd gedraaid, is er m.i. geen enkel probleem met de temp en de opmerking van TS over het websurfen deed mij onmiddellijk denken aan een warm wordende wifi module, even los van wát TS 'besurft'. Als er in dat uurtje ook nog eens wat youtubejes voorbij komen -en TS surft draadloos, dan is m.i. 69.9 graden van tijd tot tijd vrij normaal.

Daarom zou ik bfortbattle willen adviseren eens de pcwizzard naar de temps te laten kijken : direct na aanzetten laptop, na een half uurtje websurfen, na het kijken van een filmpje en / of een uurtje websurfen en vervolgens een halfuurtje daar weer na. TS heeft overigens niet aangegeven met welke tool hij de temps heeft gemeten.

Laatst bewerkt:
"TS heeft overigens niet aangegeven met welke tool hij de temps heeft gemeten".

Precies! Juist omdat de ene temperatuurmeter iets anders zegt dan de andere heb ik besloten mij niet meer druk te maken over de temperatuur van de laptop.

van die 70 graden had ik gegokt :P maar was wel erg heet te voelen

heb nu pcwizzard later doen en beide cores kregen na 5 minuten youtube in hd pieken van over de 80 graden en mn laptop voelde niet zo heet als normaal aan

Da's wellicht net te heet, tenzij er een geweldige piekbelasting was en de temp na korte tijd weer daalde. Waar staat de laptop op / ondergrond / omgeving links / rechts / achter -> objecten?

Laatst bewerkt:
hij staat op mn bureau en er is niets dat de koeling blokkeerd
heb net de stofzuiger erop gezet nu kijken wat ie doet

k net getest en na 10 min youtube is hij 50 graden badankt allemaal!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Geen dank, en dat is geen schrikbarende temp. succes verders:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan