Laptop wordt niet toegestaan verbinding te maken met Router?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joy1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joy1

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Hallo, ik heb een vraag met betrekking op het verbinding maken van mijn nieuwe laptop met de router.( Linksys WRT54) Vorige week gingen er in twee dagen tijd, twee pc's en een laptop stuk. Heb daarop een nieuwe laptop gekocht met Windows 7. Oude laptop en een van de beide pc's heb ik weer gefixed, alleen de pc die als server diende helaas nog niet, is de schijf van stuk. Probleem is nu, dat, wanneer ik op de nieuwe laptop naar beveiligd netwerk ga en de sleutel invoer, wordt dit niet toegestaan. daarentegen, wanneer ik de oude laptop opstart, hij gelijk de verbinding pakt. Heb nu een netwerk kabel in de router en laptop geplugd en nu wel goede verbinding.
Ben niet zo'n techneut en weet niet waar het aan kan liggen. Moet ik op de nieuwe laptop instelling veranderen?

Hoop dat we er samen uit kunnen komen.

Vriendelijke groetjes,
Joy

Heeft de router/accesspoint geen beperking voor het MAC-adres van de draadloze netwerkkaart? Elk netwerkkaartje heeft een uniek ID, het MAC-adres. Veel draadloze routers ondersteunen het filteren op MAC-adressen, zo kunnen alleen bekende apparaten contact maken.

Dat zou heel goed mogelijk zijn. Maar hoe zoek ik dat uit? Want de gegevens staan dus op de pc waar de schijf van stuk is

In de router kijken, als je daar het wachtwoord niet (meer) van weet dan is er altijd nog de resetknop, maar ben je alle instellingen kwijt.

Oke, ben nu in de router setup. en wat ik wel zie, is dat het Mac adres heel anders is dan die ik heb van de gegevens van de oude laptop

Welk merk/type router heb je?
Let op, de router heeft zelf ook een MAC-adres, hier moet je dus niets mee doen. In mijn accesspoint heet deze functie 'MAC filter'

Ik heb de Linksys WRT54GC router en als ik in de filter ben staat er :

Wireless Mac Filter
enabeld
Permit Pc's listend to ac ces teh wireless network
Wireless Client list
Mac 01: 00-14-a5-c2-99-37

Dit is hetzelfde adres dan dat ik opgeschreven had van mijn oude laptop.

De rest van de lijst is leeg ( 00-00-00-00-00-00)

Voeg het MAC adres van de nieuwe laptop toe.

oh ships, ben al in opdracht promt, maar weet niet wat ik moet typen, om mac adres te verkrijgen. Voel me nu heel dom

ben nog even gaan zoeken in de router. Staat er
Mac Address Clone
Disabeld
Macadres : 00:1a:70:98:d3:2b
Clone My Pc's mac

Moet ik dit gebruiken als mijn Macadress?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan