Laptop wordt onnodig heet (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

racing69

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Hallo,

Mijn laptop wordt, in mijn ogen, best wel heet zonder dat ik iets 'intensief' doe. Nu bijvoorbeeld heb ik enkel powerpoint, kladbok, winamp en everest open. En de temperaturen lopen op (volgens everest ultimate edition) tot:

cpu 48°C
GMCH 28°C
GPU Diode 52°C
WDC 38°C

Ik gebruik ongeveer 9% van mijn processor capaciteit, maar wel 64% van mijn fysiek geheugen (ik weet eigenlijk niet wat die inhoud.. ). Ik heb mn laptop al verhoogd door onder de voetjes de doppen van waterflessen te zetten.

Ik heb pas nog op virussen gescanned, en de specificaties van mijn laptop zijn:

CPU Type DualCore , 1866 MHz (14 x 133)
Moederbordnaam Packard Bell EasyNote LM86
Systeemgeheugen 3956 MB (DDR3-1333 DDR3 SDRAM)
Video kaart ATI Mobility Radeon HD 5650 (1024 MB)

En een processor van 1.87 GHz

Kan iemand me misschien even inlichten?
Alvast bedankt :thumb:

De cpu kan in principe wel hoge temperaturen aan. Het enige waar je echt op moet letten is de gpu. Die kan veel minder hebben. Controleer of ventilatie niet geblokkeerd is (stof, papier ertegen enz). Probeer even uit te blazen of op een maniet schoon te maken en kijk of het resultaat heeft.

Je laptop is eigenlijk helemaal niet heet. De onze wordt gemakkelijk 60°C...

Ik hoop dat je het andersom bedoelt, Timmie?

Niet om mobiele hardware en desktop hardware te vergelijken, maar mijn processor kan hooguit 63 graden aan, daarna klokt het zichzelf terug om te zorgen dat het spul niet kapot gaat. Mijn videokaart kan daarintegen tot 105 graden aan.

Laptop is overigens niet overdreven heet. Laptop die ik ooit had was in idle (dus gewoon opgestart en dan niks doen) al rond de 60 graden. (Processor/video). Maar dat kwam omdat er een AMD in zat.

Oke tnx voor de reacties :-)

Maar zijn er misschien nog dingen die ik kan doen om de temperatuur naar onder te halen? Of waar ik op kan letten... En maakt het uit hoe vol mijn hd is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan