Laptop wordt (te) heet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

canstro

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Men laptop hier word sinds kort nogal warm, zo warm dat je hem niet meer op je schoot kan houden. Ik weet dat laptops zowizo warmer worden, maar vroeger werd ie nooit zo heet. Ik besloot maar wat te Googles, en kwam bij Speedfan, die meet de temperaturen (dual core) 66°C en 65°C, is dit niet te warm? Kan ik eventueel de koeling harder doen werken of dergelijke?

is het niet een optie om een keer je ventilator schoon te maken van je laptop?

Niet d.m.v. een stofzuiger want die geeft electrische straling af, maar d.m.v. een spuitbusje voor computers met lucht erin, of gewoon heel hard blazen ;)

Goedenavond,

Kijk eens met speccy of pc wizard want speedfan ik weet het niet vertrouw die niet zo en vergeet niet he de omgevings temp is ook ongeveer 35 graden scheelt ook een slok op de borrel

Everest is ook een mooi programma, je kan de warmte precies zien van de processors en van je HDD

Zou everest niet meer adviseren.Dit omdat everest(free) al geruime tijd geen update meer heeft met het gevolg dat mogelijk hardware niet meer herkendt wordt(wil niet zeggen dat dat niet in dit geval is).
Goed alternatief: pcwizzard

Men laptop hier word sinds kort nogal warm, zo warm dat je hem niet meer op je schoot kan houden. Ik weet dat laptops zowizo warmer worden, maar vroeger werd ie nooit zo heet. Ik besloot maar wat te Googles, en kwam bij Speedfan, die meet de temperaturen (dual core) 66°C en 65°C, is dit niet te warm? Kan ik eventueel de koeling harder doen werken of dergelijke?

das nie te heet hoor een laptop kan best wat aan,
aleen het is nie zo lekker als je hem op je schoot hebt :p

Maak je niet druk!
Mijn laptop word ook wel eens rond de 60 graden...
hier heb ik ook een topic over geschreven en ze zeiden dat dit niet erg was...
En als ie te warm word sluit hij zichzelf volgensmij automatisch af... (Met beveiliging te maken ofsow (Weet het niet zeker maar daar heb ik iets van gehoord) )

Alleen idd niet erg fijn als je hem op schoot hebt :P

Maar als het je toch niet helemaal veilig/leuk vind misschien helpt een extra koeler dan?

Voorbeeld

Dit is trouwens een voorbeeld. heb eventjes snel gekeken.

En als je andere wilt bekijken klik je maar de onderstaande link:

Link

Hoop dat je hiermee iets kan. :)

Edit: Oh... heb nog wat info gezocht: Link

Laatst bewerkt:
Die laptop koeling is ook niet echt het van het, gemiddeld koelt hij hem voor 5 graden minder dat is niets als je mij vraagt

Hmm...
Welke ventilator bedoel je dan?

Die al in de laptop zit of die extra die ik als optie gaf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan