Laptop wordt te heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
233
Mijn laptop wordt te heet, waardoor hij telkens uitvalt. Ook het plaatsen op een coolingpad helpt niet. Ik heb de ventilator al schoongemaakt en alles opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft uitvallen. Dat terwijl hij nog helemaal niet zo oud is (wel al buiten de garantie). Ik vind het zonde om hem weg te gooien, maar wil er ook niet te veel geld aan uitgeven. Zou het een oplossing kunnen zijn om een nieuwe ventilator te plaatsen oid? Iemand ideeën?
Alvast bedankt!
 
Heb je de laptop ook aan de binnenkant schoongemaakt, of heb je alleen de stofzuiger tegen de buitenkant aangezet? Dat laatste is niet bijster effectief als de laptop vol met stof zit. Als je het eerste al eens hebt geprobeerd: vervang de koelpasta van de koeler; dit is heel simpel: met terpentine de koelpasta wegpoetsen (niet op het moederbord!), een klein drupje koelpasta aanbrengen en de koeler weer monteren.
 
Het besturingssysteem welk er nu opstaat, is dat origineel?
 
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ja het besturingssysteem is origineel. Ik had even geupgrade naar Windows 8 (legaal&betaald) maar heb van de week de fabrieksinstellingen helemaal teruggezet zodat alles leeg is (windows7). Toen ik de ventilator ging schoonmaken heb ik dat van binnen gedaan met wattenstaafjes bij de ventilatorbladen, dus daar zit echt geen stof meer.
 
Ik heb de laptop net weer uit elkaar gehad maar nu ook het moederbord losgehaald en de fan helemaal eraf gehad. Er bleek een dikke plak stof te zitten tussen de fan en een soort metalen rooster dat tegen de kunststoffen omhuizing zit (weet niet hoe dat heet). Alles zit weer in elkaar en hij staat nu een half uur aan zonder heet te worden. Volgens mij is het een aanzienlijk verschil met eerst, maar ik kijk het nog even aan. Als dit inderdaad het probleem was, zal ik dit topic sluiten.
 
Dag allemaal,

de pluk stof bleek toch het probleem. Hij loopt weer als een zonnetje en nog met minder lawaai ook! Alleen vergeten het draadje van de mousepad aan te sluiten denk ik, dus hij moet weer uit elkaar :confused: Maar goed, hij doet het! Nogmaals bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan