Laptop wordt te warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomickescape

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Heej allemaal,

Ik zit met het volgende probleem....

Ik heb tegen mijn grootouders gezegd dat ik hun 2de (oudere) laptop opnieuw zal installeren omdat deze gewoonweg te langzaam was....deze laptop is bedoelt voor wij..de kleinkinderen...

Ik heb zeer vaak een laptop/PC opnieuw geinstalleerd....

En ook nu...nadat ik alle partitie's had verwijderd....ging het allemaal goed en wel...

Totdat de laptop zichzelf uitschakelde....het bleek dat hij te warm was geworden....want als ik hem daarna weer aanzette....ging hij binnen een minuut weer uit......als ik hem een halfuur laat afkoelen...doet hij het zeg maar 20 min....

In ieder geval te kort om hem te kunnen installeren....

Dus ik zit nu met een laptop die zichzelf na een tijdje uitzet en waar nog geen besturingsprogramma opstaat.....maar vooral boze grootouders....:confused:

Kan iemand me helpen? wat moet ik hier tegen doen? de ventilator draait gewoon...en daar is het ook koel......maar aan de rechterkant van de laptop wordt hij gloeiend heet...

Alvast bedankt,

Mick

haal hem even uitelkaar en kijk of er niet ergens een stofprop zit dat wil de lucht toevoer naar de rechterkant verstoppen ( is het 1 met een offboard videokaart )

Ja ik had hem al voor een gedeelte uit elkaar...op een bepaald punt kwam ik niet verder....en toen kwam mijn neefje en vond dat het uit elkaar halen geen nut had....

Dus heb ik hem maar weer in elkaar gedraaid en hebben we een normale ventilator op de uitgang gezet.....het leek te werken...maar toen hij bijna klaar was de installatie...viel hij weer uit....

aha dan raad ik je toch aan om bij een dichtbezijnde computerwinkel verdere info te vragen

Ik loop stage bij een hardware handel en er komen regelmatig eigenaren van computerwinkels binnen...

Maar ..ik moet eerst de laptop eens helemaal uit elkaar halen...ik denk dat ik dit vanavond doe....

Mijn stagebegeleider raadde mij een laptophouder aan...

Hallo

Geen vermelding merk/typenr/ouderdom , wat toch nuttige info is ...

Het reinigen van een niet te fel vervuilde laptop gaat het eenvoudigste en snelst door de koeltunnel en de c.p.u. fan te reinigen d.m.v. luchtdruk "compressor" .

Uitblazen in de tegenovergestelde richting van de normale airflow.

Vergeet wel NIET om de ventilaoren mechanisch te blokkeren d.m.v. b.v.b. een cocktailprikker om het op hol slaan te voorkomen (eventueel kans op motherboard schade)

De portable hoeft niet gedemonteerd te worden.

Vergeet niet te controleren of de ventilator soepel draait.

Uiteraard dient dit met de nodige voorzichtigheid te gebeuren.

Peter

Laatst bewerkt:
Ja sorry, ik was niet thuis...ik kom net ook pas thuis....heb het inderdaad niet meer gehaald om hem schoon te maken...het gaat om deze notebook:

acer-aspire-1360-654.jpg

De Acer aspire 1360

Ik gok dat hij nu minimaal 4/5 jaar oud is....

Moet ik hem nu wel of niet uit elkaar halen?

Voor het fatsoenlijk te reinigen van de laptop....

Moet ik dus een tandenstoker of dergelijke in de ventilator steken.....in het midden boven de toetsenbord dus?

En moet ik dan rechts of links van de notebook de stofzuiger(?) houden?

Er zit een luchttoevoer ingang links onder bij het toetsenbord...zoals je op het plaatje kunt zien, rechts onder ook...en rechts boven het toetsenbord...

Het stuk wat je erg warm/heet wordt (dat voel je duidelijk) is het stuk rechts van de ventilator...

Het is allemaal vaag beschreven...sorry...ben nu zo thuis in de termen....

nogmaals bedankt =)

Laatst bewerkt:
Hallo

Betrokken model ken ik niet , dus ook niet hoe deze mechanisch in elkaar steekt .

Maar : elke portable dient verse (koude) lucht aan te zuigen , en de warme af te voeren.

Volgens de "foto" van u komt vermoedelijk bovenaan in het midden de verse lucht binnen , met net hieronder de ventilator , en niet te zien rechts opzij is vermoedelijk de afvoer .

"Het stuk wat je erg warm/heet wordt (dat voel je duidelijk) is het stuk rechts van de ventilator..." (daar zit dus de c.p.u)

Zoals reeds eerder vermeld , dien je de ventilator mechanisch te blokkeren (tandestoker , cocktailprikker) , let wel ... geen metaal.

En d.m.v. luchtdruk (compressor) de koeltunnel en de c.p.u. fan uit te blazen in de tegenovergestelde richting van de normale aitflow.

Een stofzuiger is niet voldoende , daar deze onvoldoende vacuum maakt , en je ook nog de kans hebt op statische elektriciteit (motherboard schade).

Veel (alle hedendaagse??) stofzuigers bezitten immers geen aarding meer , daar deze dubdel geisoleerd zijn.

Peter

Heej heej, ondanks dat het niet zo goed zou zijn voor de notebook....

Ben ik met onwetendheid, toch met een stofzuiger bezig geweest...

En met positief resultaat....vanwege gebrek aan een werkende windows XP heb ik Linux Ubuntu met succes kunnen installeren...

Vandaag na het werk (na 11 uur) ga ik XP installeren...die een collega van mij nog had liggen...

Bedankt voor al jullie hulp :D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan