Laptop wordt te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankvwl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2012
Hallo allemaal,

Omdat mijn laptop (ASUS G51J) de laatste tijd nogal warm wordt als ik aan het gamen ben had ik het idee om eens te kijken of de ventilator niet vol met stof zit. DIt bleek niet het geval, integendeel zelfs er at nauwelijks stof in. Maar wat me wel opviel was een soort Aluminium laagje over het rooster waardoor lucht aangezogen zou moeten worden? Hierdoor heeft de laptop misschien niet de mogelijkheid om genoeg koele lucht in de ventilator te krijgen? Is dit normaal? (zie foto)

Helmond-20120527-00050.jpg
Helmond-20120527-00051.jpg

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Even je vraag in de juiste sectie gezet.

En ja da alumium kapje zal er op horen zal de luchtstoom wel een richting geven

Yups, Aluminium laag niet verwijderen. Dit is om de warmte te geleiden (en aluminium kan dat goed).

Ik heb ooit zo een filmje gezien van die grill, ow hierzo...
[video=youtube;Np6TsE54omc]http://www.youtube.com/watch?v=Np6TsE54omc[/video]

Volgens de maker van het filmpje scheelt het dramatisch veel en er zijn ook veel positieve reacties,
Dus als je er zin in hebt en er een beetje mee kunt omgaan zou ik he wel aanbevelen :thumb:

(Het blijft natuurlijk wel op eigen risico :o)

Hoi,

Dat rooster met grotere gaten kan begrijpen dat dat misschien wat beter is dat is nog te beredeneren, maar dat blauwe draadje door knippen kan ik niet begrijpen hoogstens dat de ventilator dan altijd max. draait en dan is het logisch dat hij koeler blijft.

Hoi,

Ja daarom zou ik het gewoon zo laten vreemd dat geen uitleg bij is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan