Laptop wordt traag door webcam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koozie<3

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Berichten
198
Gegroet mensen..daar ben ik weer :p .

Ik heb vrij weinig ervaring nog met laptops..dit is mijn eerste waar ik nu mee werk en heb em pas 3 weken ongeveer. Maargoed.
Het volgende..Ik heb msn op de laptop geinstalleerd..heb ook een webcam en heb ook die geinstalleerd.
Als ik nu mn webcam bij iemand aanzet..of ik krijg een uitnodiging voor iemand anders zijn webcam dan vliegt mijn cpu van 5% ongeveer naar een goede 50 tot 70% van de cpu..
Hoe kan dit?!?
Ligt dit aan de videokaart..of is deze laptop (futjitsu Amilo pro) niet geschikt voor webcams?
Het stoort mij niet egt..maar als ik meer wil doen dan alleen msnen bijv filmpjes kijken dan wordt dit wat lastiger?
Is dit op te lossen?

Groeten!
 
Misschien heb je wel een virus of spyware opgelopen, heb je al je systeem gecontrolleerd.
 
Zou inderdaad kunnen..ga wel wat van die tools downloaden :thumb:
 
Een webcam neemt redelijk veel cpu in beslag. Bij mijn athlon xp 1800 is dit ook van 30 procent(mediaplayer, msn, FF en al die dingen liggen al aan) naar 80 procent. Wat zijn de specs van jou laptop? Merk je vertraging?
 
Ik merk wel degelijk vertraging..
Specs zijn: AMD Sempron 3200+
Video kaart is wss onboard..maargoed.
Ik leer er wel mee leven. Ding staat toch niet zo vaak aan haha (de webcam bedoel ik dan:p )

Groeten!
 
Met zo'n cpu mag je inderdaad geen vertraging merken. Met mijn pentium 3 866 mhz merk ik het zelfs niet(ik moet dan natuurlijk niet proberen te gamen, maar een film draaien wil dan zelfs nog lukken) Pas vanaf mijn amd K-62 540 mhz merk ik het(maar die kan zelfs geen dvd'tje vloeiend draaien, laat staan een divx:p)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan