Laptop wordt warm en valt soms uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandkasteel

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo Helpmij'ers!

Ik heb een probleem met mijn laptop.
Hij wordt de laatste tijd erg warm maar vaak gaat dit goed.

Soms daarentegen valt hij uit en kan hij enkele keren niet opstarten (waarschijnlijk omdat hij de max. temperatuur heeft bereikt). Daarnet kreeg ik echter ook een raar beeld. Allemaal groen/roze blokjes.

Ik heb zelf al geprobeerd het stof een beetje weg te spuiten maar dat heeft weinig uitgehaald. Hij wordt nog steeds even warm.

Dit komt wel alleen voor als ik een zwaar programma of een spel aan heb staan.

Wat kan ik nog meer doen?

Alvast bedankt.

Hallo zandkasteel.
er zijn laptophouders(lees standaard) met ingebouwde ventilators,die je laptop extra koelen.
Misschien een idee.
Groet Peter.

Hoi Zandkasteel,

Heb je toevallig al gekeken onder de ventilator of er nog genoeg "koelpasta" onder zit? Dit kan namelijk vergaan der tijd.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Ja ik heb hem afgelopen week nog open gehad maar ik heb geen idee of dat nog genoeg koelpasta is.

Zon laptophouder lijkt me eerlijk gezegd niks.
(moet hem ook mee naar school nemen en pas nu al bijna niet in m'n tas)

Een kleine vervanger van een laptophouder is dat je misschien je boeken onder je laptop legt, zodat hij meer zuurstof kan happen.

Maar even iets anders, hoe lang heb je de laptop al?

Heb je toevallig al geprobeerd om oude bestanden te verwijderen? Zoals bijv. defragmenteren. hier is een link voor CCleaner wat ik af en toe gebruik om oude spullen voorgoed van mijn computer/laptop af te gooien

ja CCleaner gebruik ik regelmatig wel om registerfouten op te sporen en tijdelijke bestanden te verwijderen.

ik zie spuitjes staan met 1gr maar ook met 25gr

Ik weet niet hoeveel ik nodig heb

Standaard wordt je laptop met die halve gare witte koelpasta geleverd. Die dingen geleiden niet erg goed en drogen snel uit.
Als je doe boel toch gaat openen moet je gaan voor arctic silver oid en de ventilatie schachten doorspuiten/blazen. Kost een beetje, maar levert goed werk.

p.s. Met 1 tube kan je zo een stuk of 20 GPU of CPU's mee voorzien. ( 1 gram voor jou is meer dan zat ! )

Laatst bewerkt:
Ik durf het zo niet precies te zeggen. Maar ik heb hier een potje staan met 25 gram. Sowieso moet er één keer in de zoveel tijd even gekeken worden of er genoeg op zit.

Je kunt de koelpasta vrij lang bewaren mits de dop er goed op zit. Wanneer dit niet het geval is droogt hij uit en wordt hij hard. Dan zal je de pasta niet meer kunnen gebruiken.

R.I.P Laptop

Hallo helpmij'ers.

Ik denk dat het nu definitief over is met mijn laptop.
Vandaag kreeg ik ineens een erg raar beeld. (vertikale blauw/rode strepen)

Ik heb toen mijn laptop uitgezet.

Toen ik heb een paar uur daarna weer opnieuw op wou starten kreeg ik 1 of meerdere lage tonen te horen. (niet zoals de POST messages zoals ik ze gewend ben)
Het gekke is dus dat het aantal beeps steeds verschillend is.

Verder krijg ik geen beeld.
De fans draaien wel maar verder gebeurt er niks meer.

Ik heb een tijdje terug wel een vraag gepost omdat mijn laptop erg warm werd.
Ze zeiden toen dat ik het beste maar eens de koelpasta moest vervangen maar dat heb ik dus nog niet gedaan.

Ik ben bang dat het nu te laat is.
Zelf denk ik dat de CPU wel eens doorgebrand zou kunnen zijn, maar verder ruik ik geen brandgeur of iets in die richting.

Weet iemand nog raad?

EDIT

Opsturen is geen optie, duurt meestal minstens 3 weken en zo lang kan ik echt niet zonder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan