laptop zeer heet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjeee

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
ik heb het probleem met mijn laptop dat hij na een uurtje gamen zeer heet word.

dit is een screenshot als ik alt tab na een uurtje call of duty:

hij zakt hierna wel in de eerste minuut terug naar 80~85 graden.

is dit te heet?
en wat kan ik hieraan doen?

Hoi,

Welkom op Helpmij,

en hij valt niet uit?
Ik zou ook de temps eens met pc wizard bekijken want speedfan ik weet het niet of die de juiste waarde geeft.

Modag

ik ben nu everest aan het downloaden.. ik hoorde dat die wat betere temperaturen geeft.
en nee hij valt niet uit. hij blijft ook gewoon snel. maar het is echt heeel heet als ik me hand er op leg en dergelijke. ik laat het zo weten wat everest zegt :thumb:

en waar staat dat pc wizard?

hier zie je pc wizard in vergelijking met speedfan.
ik heb nu cod4 nog openstaan, msn + wat gesprekken en internet.
nu is de temperatuur volgens mij wel redelijk.
maar pc wizard en speedfan geven wel hetzelfde aan.
ik ga zo weer even CoD spelen en kijken of er dan temperatuur verschil in zit op hogere temperaturen.
tot zover bedankt voor het snelle helpen en ik laat nog van me horen.

Hoi,

Ik neem aan dat zeg maar de uitgang/ingang van je ventilator vrij is en stof vrij.

Modag

dit is een screenshot na het alt tabben uit CoD van PC wizard. weer zeer hoge temperaturen. maar dit is natuurlijk pas na 15 min. weet nog niet hoe het na een uur zit bijv.

maar is dit alsnog niet te hoog? en zo ja, wat valt er aan te doen?

Hoi,

Kijk even naar mijn vorige antwoord, en de ventilator draait toch wel.

Modag

Laatst bewerkt:
ik hoor hem draaien en hij heeft voldoende ruimte en is stofvrij.

Hoi,

Vreemd heb je nog garantie erop zitten dan zou ik even terug naar de winkel gaan.

Modag

maar is het echt abnormaal heet? kan ik vandaag wel gewoon nog lekker doorgamen. want als ik het internet afspeur zijn er wel meerdere mensen die het zo heet hebben.

Hoi,

In mij ogen lijkt het me een vrij hoog maar het gekke is hij valt niet uit en dat zou ik wel verwachten .
En of je er mee door kan spelen dat kan ik vanaf hier niet zeggen maar zou wel een beetje uitkijken.
Dus je hebt er nog garantie op.

Modag

ik heb hem aan het begin avn mijn schooljaar gekocht om mee naar school te nemen enzo. en het jaar is nog niet eens voorbij dus ik verw8 dat ik nog garantie heb.

Hoi,

Dan lijkt het me dat ik hem in overleg met de winkel even zou laten controleren nu heb je nog garantie.

Modag

ik heb nu een klein blokje onder mijn laptop gezet, waardoor hij schuin staat. en nu is hij na het gamen rond de 70 graden. is dit wel ok? want me laptop staat zo nog beter ook eigenlijk :thumb:

Hoi,

Dus toch de in/uitgang een beetje vrij gemaakt .
Ik zou het maar wel even in de gaten houden maar zo gaat het wel weer succes verder.

Modag

De stofzuiger!

Kan toch nooit geen kwaat om eens de stofzuiger bij de ventilatie opening te houden en met een kwastje het gaatjes roostertje schoon te maken.

6/8 keer per jaar maak ik dat gewoon even schoon. Temparaturen rond de 70 graden bij gamen is dat normaal. Er bestaan diverse merk en zelf type gebonden programma;s waarmee je de ventilator op boost kan zetten "hoogste snelheid" ik doe dit meestal als ik ga gamen.

Je zou ook nog eens kunne overwegen om een coolpad te kopen.

Ik had nog ff een ander vraagje, wat voor laptop heb je, en speel je call of duty 4? Zoja, speel je hem op high?

Voor de rest kan ik je niet helpen met je probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan