Laptop zegt verbonden met Werkgroep , maar vind printer op pc niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdeboss

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Hallo , ik heb mijn desktop[windowsXP] en mijn laptop[windows7] dezelfde Werkgroepnaam gegeven , en mijn laptop zegt verbonden met Werkgroep , bestands en printerdeling staat op toestaan , printer op desktop staat op delen , maar de laptop vind de printer niet.Wie heeft een idee ?? Henkdeboss

Desktop[windowsXP] en printer[Canon Pixma iP 1600 staan beide aan.Henkdeboss

heb je wel verbinding met het netwerk?
je moet nl. eerst een netwerk instellen via het configuratiescherm.
je moet in het configuratiescherm bij printers met de rechtermuisknop klikken op je printer eigenschappen klik op delen - opties voor delen wijzigen - doorgaan vink het aan en geef de printer een naam.

ook moet je de driver van de printer op de laptop installeren

Laatst bewerkt:
Ik heb op de pc waar de printer aan zit de printer op delen staan , en op mijn laptop de printer software geinstalleerd. Bij printer toevoegen geen printer.Henkdeboss

sorry, ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen. tot zover reikt mijn kennis. :(

Thanks , kun je wel beschrijven hoe je een netwerk aanlegt tussen windowsXP en windows7 , misschien doe ik daar wat fout mee!! Henkdeboss

geef als eerst de pc's dezelfde werkgroep naam
ga naar het configuratiescherm netwerk(centrum) netwerk instellen

verder ben ik eigenlijk een beetje vergeten hoe het meot. sorry, ik denk dat je even moet googlen.

Als je op de laptop naar windows verkenner gaat, en dan bladeren naar je netwerklocaties, zie je dan onder je werkgroep beide machines, of slechts 1 van beiden?

Laatst bewerkt:
Bij netwerk staan de beide computer namen , en bij thuisgroep verbonden.En bij werkgroep hebben beide computers dezelfde naam . Henkdeboss

Laatst bewerkt:
En als je dan dubbelklikt op de pc waar de printer geinstalleerd is zie je dan ook dat deze daar dan staat?

Bij netwerkomgeving zie je beide apparaten. Dubbelklik op de pc waar de printer aan vast zit.

Bij zoeken naar computers in werkgroepen staan beide namen op de pc waar de printer is aangesloten.Henkdeboss

Laatst bewerkt:
Je dient naar de netwerklocatie op de laptop te gaan en dan kijken of daar de pc ook tussen staat.

En als je dan dubbelklikt op de pc? Wat zie je allemaal staan?

In de bijlage een foto wat we bedoelen.

In mijn geval is "PauLies" de werkgroepnaam.
"Werk-pc" is de betreffende pc waar "HP Photosmart" de gedeelde printer is.

Dus, even doorklikken op je werkgroepnaam, dan op de betreffende pc, en dan op printers en faxapparaten.

printer.png

Laatst bewerkt:
Dit is dus duidelijk voor mij , mijn dank daarvoor!!

Bij : Mijn netwerklocaties staat nu : My Web Sites on MSN , en Users op Weide-tosh , en dus niet de naam van mijn Werkgroep MSHOME] !!

Het volgende heb ik gedaan :

Op mijn desktop [naam Pc-gebruiker heb ik windowsXP ] heb ik mijn pc de Werkgroepnaam MSHOME gegeven , en de printer een naam [ CanoniP1] gegeven en op delen gezet . Er staat nu onder de printerafbeelding een handje .

Op mijn laptop [naam Weide-tosh heb ik windows7 ] heb ik mijn laptop de Werkgroepnaam MSHOME gegeven , en de printer software geinstalleerd . Bij Netwerk staat nu Pc-gebruiker en Weide-tosh . En als ik de desktop uitschakel verdwijnt de naam Pc-gebruiker .

Maar als ik dan op de laptop de printerzoeken Wizard doe dan staat de printernaam [ CanoniP1] er niet op [ ik heb de desktop en printer dan aanstaan natuurlijk ] , ik kan dus nog niet vanaf de laptop printen .

Ik kan nu al wel foto`s of documenten vanaf de desktop naar de laptop zenden , nog niet vanaf de laptop naar de desktop toe .

Henkdeboss

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan