Laptop zie harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb een Maxdat Pro 6000 x Laptop ( een niet zo jonge meer ) en daar mist een harde schijf in.
Ik heb er dus een nieuwe harde schijf ingezet ( ik wel eerst gecontroleerd of het geheugen etc nog wel goed was, want anders had het geen zin ).
Maar ik krijg er geen XP op want de laptop kan geen harde schijf vinden zegt hij.

Hoe lost ik dit op ??? want er zit wel degelijk een harde schijf in.

Ik heb helemaal niets bij de laptop aan documentatie of zo.

Ik heb het ding in een opwelling op een veiling gekocht omdat ik dacht dat het een koopje was.

Wie kan mij helpen want zo heb ik niets aan dat ding en ook niets aan de harde schijf.

Ik wacht op jullie hulp.

Is het een sata hardeschijf?? zoja dan zal je windows xp moeten slipstreamen met de SATA ( achi ) Drivers

Is het een sata hardeschijf?? zoja dan zal je windows xp moeten slipstreamen met de SATA ( achi ) Drivers

Nee helaas het is een IDE uitvoering en dat is juist het gekke eraan, als het sata was dan was het probleem snel boven water, maar het is IDE

hmm raar herkend de bios de hardeschijf wel???

hmm raar herkend de bios de hardeschijf wel???

Nee dat is ook her rare aan het geheel. Ik ben niet helemaal een leek maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Als ik de bios bekijk zie ik netjes de floppy drive en de dvd speler, maar een hardeschijf zie ik niet. Ik heb alle instellingen veranderd , maar niets helpt. Ik heb de bios teruggezet naar DEFAULT en ook dat geeft geen resultaat.

Ik kan ook niet controleren of de schijf wel goed is, want ik heb geen tweede laptop.
Ook passen de IDE kabels niet die ik heb want die zijn allemaal voor 3,5 inch schijven.

Ik weet het echt niet meer ! Maar ben wel 70 euro kwijt aan de schijf en daar baal ik van.

Nee dat is ook her rare aan het geheel. Ik ben niet helemaal een leek maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Als ik de bios bekijk zie ik netjes de floppy drive en de dvd speler, maar een hardeschijf zie ik niet. Ik heb alle instellingen veranderd , maar niets helpt. Ik heb de bios teruggezet naar DEFAULT en ook dat geeft geen resultaat.

Ik kan ook niet controleren of de schijf wel goed is, want ik heb geen tweede laptop.
Ook passen de IDE kabels niet die ik heb want die zijn allemaal voor 3,5 inch schijven.

Ik weet het echt niet meer ! Maar ben wel 70 euro kwijt aan de schijf en daar baal ik van.

Koop anders een externe ide 2,5inch case stop daar de hdd in kijk dan op de andere pc of hij het doet zoja dan zal er iets aan de moederbord kapot zijn

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de laptop misschien een grote HDD niet kan zien. Misschien is het ding wel gemaakt voor een schijf niet groter dan 40 GB of zo ??

of kan ik nu een gedachten kronkel hebben ???

Dan wordt de schijf meestal nog wel herkend, alleen ziet het bios het dan als bv een 40 Gb ipv bv 250 Gb

Dan wordt de schijf meestal nog wel herkend, alleen ziet het bios het dan als bv een 40 Gb ipv bv 250 Gb

Hij ziet helemaal niets !!! alleen de floppy drive en de dvd speler.

Ik kan ook niet testen of de aansluiting soms kapot is, maar dat zal toch niet ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan