Laptop ziet geen draadloze netwerken meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinklady89

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2011
Beste mensen,

Ik heb een probleemlaptop. Heel verhaal, maar het komt erop neer dat het ding bleef crashen, waardoor een inmiddels (via garantie) een nieuwe harde schijf en een nieuw moederbord in zit. Gisteren kreeg ik hem terug en toen ik ermee begon te werken, had ik heel even draadloze internetverbinding. Toen ik die moest verbreken om de laptop opnieuw op te starten na installatie van mijn virusscanner, detecteerde het ding ineens geen draadloze netwerken meer. Op het moment heb ik alleen bekabeld internet. Het symbooltje met de vijf streepjes is weg en op dit moment staat daar een symbooltje van een beeldscherm met een stekkertje (al dan niet met rood kruis er doorheen.

Hoe kan het dat in het netwerkcentrum ineens geen draadloze verbinding gemaakt lijkt te kunnen worden en nog belangrijker: wat doe ik eraan?

Ik heb al de WIFI-adapter aan gezet. Die schakelt overigens automatisch uit bij elke keer opstarten, maar dat terzijde.
Ik heb ook de virusscan weer verwijderd en de firewall uitgezet, voor het geval daar problemen in mochten zitten. Het mag niet baten.

Weet iemand misschien wat hier aan de hand is?

Jep, ook gedaan.

(Ik moet er wel bij zeggen dat ik kan kiezen uit tien verschillende en dat ik niet goed weet welke ik moest hebben. Dus misschien dat dat problemen geeft?)

Edit: Inmiddels in netwerkverbindingen de draadloze adapter gevonden. Deze laat zich niet inschakelen. Zodra ik op "inschakelen" klik, zegt hij "ingeschakeld" en blijft hij op uitgeschakeld zijn. Zit daar misschien een probleem in?

Laatst bewerkt:
Oke,nadat Firefox ook geen plugins meer wilde downloaden, heb ik systeemherstel uitgevoerd. Het heeft een nachtje geduurd, maar hij doet het weer. Probleem is dus opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan