laptop ziet geen dvdspeler in bios of apparaatbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

emiel1979

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Ik heb een toshiba laptop en kom er net achter dat mijn dvd speler het niet meer doet. Nu gebruik ik die bijna nooit dus hoelang het probleem er al is weet ik niet maar ik weet zeker dat hij het wel gedaan heeft. Nu heb ik de afgelopen 2 uur verschillende topic doorgelopen en diverse fix dingen geprobeerd maar het probleem is er nog steeds.

Als ik in de bios kijk staan er alleen 2 HDD aangegeven. Onder die 2 staat nog een optie waar volgens mij de cd/dvd speler zou moeten staan aangeven maar daar staat dus niets.

Bij apparaatbeheer geeft hij ook geen cd/dvd speler aan. Ik heb wel gezocht naar Hkey bestanden maar die stonden er niet. Wellicht dat die al verwijderd waren door een fix die ik daarvoor geprobeerd had van windows zelf.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen om mij dvd speler aan de gang te krijgen of zou hij gewoon overleden zijn (laptop is 1,5 jaar oud en dvd speler is bijna niet gebruikt).

Ik heb ergens gelezen dat herinstalleren van windows wellicht nog een optie is maar die wil ik graag als laatste optie gebruiken.

Iemand nog met een goede tip?

als het een verwijderbare speler is kan je proberen om m er uit en er weer in te doen

waarschijnlijk een domme vraag maar : hoe kan ik zien of het een verwijderbare speler is?

Er is niet een klepje onder de speler die ik met 1 schroefje kan verwijderen ofzo..

Er zitten wel een paar klepjes maar maar die zitten op andere lokaties dan de speler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan