Laptop ziet netwerk adapter niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibber440

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2014
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn laptop. (Asus eee PC 1201N)
ik heb er een paar dagen geleden een schone windows 7 op gezet. vervolgens heb ik alle drivers voor de laptop geinstalleerd, dit was allemaal geen probleem.
behalve de netwerkcontroller (ik denk de draadloze adapter want de kabelverbinding werkt wel)... die staat bij apparaatbeheer nog steeds bij overige aparaten.
ik heb al verschillende drivers geprobeerd te installeren maar krijg hem maar niet aan de praat. wel weet ik zeker dat in de BIOS de adapter aan staat.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt.

Er zijn 3 verschillende Wifi adapters mogelijk in een PC 1201NL danwel 2 in een PC 1201N (onder de driver-sectie Wireless voor Windows 7 32-bit).

Onduidelijk uit je posting of je alle 3 (danwel 2) drivers geprobeerd hebt. Ook staat er niet (duidelijk) in of je Windows 7 32-bit hebt geïnstalleerd of Windows 7 64-bit. Asus levert alleen support voor Windows 7 32-bit...

Tijs.

Ik heb er Windows 7 32 bits op staan omdat de 64 inderdaad niet ondersteund werdt.

Het is de: "Asus eee pc 1201PN" ik heb beide drivers van de Asus website geprobeerd. (http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/Eee_PC_1201PN_Seashell/HelpDesk_Download/)

Beide zonder succes...

Onder op de laptop staat wel: "Wireless module: AW-NE762H"
ik heb geprobeerd op die naam te zoeken voor drivers, die vond ik ook. maar na installatie is de netwerkcontroller nog steeds een onbekend apparaat....

Laatst bewerkt:
Weet je het wel zeker (in je startposting stond 1201N).
De drivers die jij aangaf zijn van Atheros. Probeer ze eens 'handmatig' te installeren, dus het .zip bestand uitpakken ergens, in Apparaatbeheer rechtsklikken op de wifi adapter en kiezen voor "Stuurprogramma installeren", aangeven dat de driver lokaal staat en bladeren naar de map waar je het had uitgepakt (vinkje bij "Zoeken in onderliggende mappen" aan laten staan).

Tijs.

klopt mijn fout. het is de 1201PN met de P er tussen.

Heb bij alle drivers die ik heb gedownload en geprobeerd ook al geprobeerd ze handmatig te installeren. dit elke keer zonder succes...

Kom even (vanaf die laptop) naar de Helpmij-chat
Ik kijk wel of ik je kan helpen m.b.v. TeamViewer

Mogelijk is het overigens helemaal niet de wifi adapter, dus kijk ook even onder Netwerkadapters in Apparaatbeheer en bekijk of daar 2 netwerkadapters staan (de bedrade en de draadloze).

Tijs.

Nader onderzoek wijst uit dat het een Intel Centrino Advanced 6200 AGN is. Oftewel: Asus stelt de verkeerde drivers beschikbaar op zijn website...
We hebben de driver in Apparaatbeheer bijgewerkt m.b.v. deze driver-software

@kibber440: Graag nog de vraag als opgelost aangeven, ajb: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan