laptop ziet niet al het geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

markus20

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hallo allemaal.

Ik wilde vandaag mijn laptop eens verwennen met extra 512 intern geheugen.
Ik heb dit bij mijn 256 mb intern in gezet maar nu ziet hij alleen die 512. Ik vraag me nu af waar die 256 mb is gebleven van mijn ander kaartje. Ik heb in de bios gekeken maar daar heb ik van die 512 al 64MB naar mijn videokaart dus daar is ook dat andere geheugen niet heen. Weet iemand of ik dit software matig ergens moet aangeven? Mijn laptop moet dit wel aan kunnen het gaat op een sony vaio PCG-FR215S.
ook heb ik geprobeerd op alleen die 512 erin te doen of alleen die 256 en dat werkt hij wel maar het is dus de bedoeling dat ze allebij te gelijk werken zodat ik er vista op kan zetten.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Gr Mark

als ik mijn 512 er alleen in druk doet hij het en druk ik alleen die van 256 erin doet die het ook maar doe ik ze er allebei in dan leest hij alleen die 512. Vreemd toch?

Ik had al gekeken op de site van vaio en daar leggen ze precies uit wat je moet doen en het hoort te werken.

Bedankt voor je reactie alvast!

dat had ik al bekeken maar kan zo niks vinden behalfe dat ik de videokaart naar 64 kan doen ipv 128. Ik vind het maar raar allemaal. misschien dat toch het geheugen niet samen gaat?

Hoi

Waarschijnlijke oorzaak: CL, RCD, RP, RAS verschillen !

De timings dus.

Kun je die in je bios handmatig instellen, doe dat dan op de langzaamste.(hoogste)

greetz,

Harry.

die extra sim is die van hetzelfde merk? en dezelfde specificaties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan