Laptop ziet niet meer dan één geheugenbank

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb hier een Asus F5R Laptop waar één GB geheugen in zit.
Nu wil ik er een module van één GB bij zetten maar die word maar niet gezien.
Beide slots werken wel want als ik de "oude" module in de andere slot zet wot die wel gezien.
Ook als ik alleen de "nieuwe" module gebruik word die ook gezien.
Dus het probleem is dat de twee (identieke) modules er in zitten deze twee GB niet word gezien. (ook niet in het Bios)

EDIT:
Het zou toch niet zo moeten zijn dat deze "vrij" nieuwe laptop al een bios update moet hebben omdat hij niet meer dan één GB aan geheugen aankan?
Bios nagekeken en de nieuwste BIOS staat er al op!

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Heb je bij de Asus site gekeken op je type hoeveel geheugen het notebook aan kan?
Om welk type gaat het precies?

Hoi,

Klopt,je schrijft dat het geheugen identiek is ook qua merk zo ja vreemd:o

dit heb ik ook gehad, zit er bij jou evenveel chips op je geheugen strips,
ik had 1 strip stuk, deze werd omgeruild voor een strip met 4 chips wat niet werkte met de andere strip waar meer chips op zaten.

Je hebt gelijk tmol.

Ik heb een stripje uit een andere laptop gehaald met het gelijke aantal chips (dat hadden deze twee inderdaad niet) en WHALAAA nu pakt die het wel.

Vreemd is dat toch, je durft al geen geheugen bij te kopen omdat de kans gauw ontstaat dat het niet werkt.Ik moet voor een andere laptop een stripje van 2GB bijkopen maar vrees dan toch wel voor het gevaar van niet werken daarmee.

mooi dat het nu werkt, opletten dus met de nieuwe 2GB strip dat er evenveel chips opzitten.
Asus staat erom bekend dat het moeilijk kan doen.
een ander merk laptop zal hier misschien geen probleem mee hebben.
succes met het kopen van het nieuwe geheugen.

Ik vind van wel want ze hebben beide het typenummer
HYMP512s64cp8-y5 AB
Maar rechtsonder in een klein hoekje staat nog op de één 801 en op de andere 0725:o

Laatst bewerkt:
Hoi,

Maar als ik het goed begrijp hebben ze toch beide een ander aantal chips.

Klopt, de één 8 chips per kant en de andere 8 chips per kant.

Dat strookt niet met deze:

Ik heb een stripje uit een andere laptop gehaald met het gelijke aantal chips (dat hadden deze twee inderdaad niet)

Maar fijn dat het opgelost is

Laatst bewerkt:
dat leek ook inderdaad zo maar die chipbakkers plakken er zo lekker etiketjes op dat je dat in eerste instantie dus niet opmerkt.
Eerlijk gezecht had ik er ook niet echt goed op gelet in den beginne.

Maar idd fijn dat het opgelost is.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan