laptop ziet router maar krijgt geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duikster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Ook bij mij kan ik via de laptop een draadloze verbinding maken (strength excellent), maar krijg geen internet. Als we de draadloze router ertussenuit halen hebben we perfect internet.

Het gaat bij deze om een speedtouch 510 modum en een Canyon WF514 draadloze router en een internet verbinding via hetnet.

Kan iemand mij vertellen (redelijk precies, want kennis hiervan is niet zeer uitgebreid) wat ik moet doen om wel internet verbinding te krijgen?

Alvast bedankt

ik heb er maar even een eigen vraag van gemaakt.

in Mistiaanse taal.
Ziet jouw omgeving er zo uit?

KPNspeedtouch r ------- wireless ----- laptop ?

Ik ben nu de speedtouchhandleiding aan het doornemen.
http://www.speedtouch.nl/documents.html#510

canyon handleiding is hier te vinden:
http://www1.canyon-tech.com/product.../Wireless_Products_IEEE_802.11g/CN-WF514/Down

je weet trouwens hoe je een IP adres moet achterhalen ? (ipconfig /all)

korte tussentijdse vragen:
1) de canyon, via webinterface ingesteld als zijnde broadbandtype: cable Modem?
De speedtouch zal dan in de ogen van de canyon de kabelprovider zijn. Moet kunnen omdat jouw speedtouch de dhcp-server is.
hostname en macadres niet invullen. deze staan al juist ingevuld op de speedtouch

aandachtspunt voor later. DNS mogelijk wijzigen in interne ipnummer van de canyon.

LAN settings.
hier even opletten. Gebruik hier een andere range dan die welke worden uitgegeven door jouw speedtouch.
stel speedtouchdoet 192.168.1.0
maak dan van de canyon 192.168.2.0
dhcp server enabled
range 192.168.2.5 tot 192.168.2.10 (meer dan 5 pc's zul je toch wel niet hebben?:D )

probeer nu eerst met deze instellingen internet op te komen. Dwz met een utp kabel tussen je laptop en canyon.
Wireless komt later. Eerst moet je zeker zijn dat standaard alles werkt.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, de omgeving ziet er zo uit, met als aanvulling dat we ook een pc draadloss aan de praat willen krijgen (dus niet alleen laptop, maar op dit moment werkt het bij geen van beide).

De canyon staat inderdaad als cable modem ingesteld. Ik zal eens gaan proberen met jouw tips of het standaard werkt zodat we daarna het wireless gedeelte aan de praat kunnen krijgen.

Tot dusver bedankt en wordt vervolgd.

Vergeet niet dat je 2 routers achter elkaar plaatst namelijk de Speedtouch 510 en je Canyon draadloze router.Een Acces Point zou eenvoudiger zijn geweest.

Kijk ook even naar de beveiliging.
Als ik met WEP probeer aan te melden bij mijn WPA beveiligde netwerk, krijg een goed signaal maar verder helemaal niets.

Succes.
The Jackal

Vergeet niet dat je 2 routers achter elkaar plaatst namelijk de Speedtouch 510 en je Canyon draadloze router.Een Acces Point zou eenvoudiger zijn geweest.

Die vraag kwam ook in mij op, welk type modem is het exact, als het een modem/router is, dat zal de DHCP in de Canyon uitgezet moeten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan