laptop ZONDER SSD staat in AHCI modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

dfainher

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2010
hallo,

ik ben even een laptop aan het fixen voor een maat van me en nu valt het me op dat zijn SATA modus op AHCI staat terwijl er helemaal geen SSD in zit
nu heb ik zelf sinds kort een SSD in mijn desktop en daarvoor was ik niet bekent met het principe AHCI, maar wat voor nut heeft het om een laptop zonder SSD op die modus te draaien?
kan ik deze niet beter terug zetten naar IDE of maakt het allemaal niet zoveel uit?
Bvd,

Tom

AHCI is niet per definitie aan SSD verbonden as far as I know. Een laptop die AHCI modus kan draaien zou ik zeker zo voor kiezen. Ik heb door dell aangeraden gekregen om voor een (ander) probleem mijn laptop op SATA te zetten en dat scheelt gigantisch in snelheid. Hij is nu echt veel trager. Dus als het kan: Dan AHCI.

Let op een op SATA geinstalleerde laptop kun je achteraf niet meer omzetten naar SATA modus en anders om.

Let op een op SATA geinstalleerde laptop kun je achteraf niet meer omzetten naar SATA modus en anders om.
dat heb ik met het inbouwen en installeren van W7 op mijn SSD allemaal zelf mogen ervaren :D

@Mik Zjegger
thanks zal het eens even door lezen, maar het is me ondertussen wel duidelijk dat AHCI mode sneller is
en aangezien die maat van me dus altijd die laptop heeft gedraaid op AHCI modus mag ik er wel vanuit gaan dat het compatible is met de hardware :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan