Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joline

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Ik heb van de week een laptop aangeschaft ivm met studie. Ik heb al op verschillende sites gezocht maar ik krijg het draadloos internet niet aan het werk. Er wordt telkens om een wachtwoordszin of sleutelcode gevraagd. Alle codes die op mijn router staan werken niet. Weet er iemand misschien een site of andere oplossing om internet toch aan het werk te krijgen?
Alvast bedankt
Joline

merk en type van de laptop.

Je draadloze netwerk is dus beveiligd via WAP of iets dergelijks...

Iemand bij jou thuis meot dan gedaan hebben (of een monteur) dus, als ik jouw was zal ik het maar even gaan rondvragen bij jouw thuis.

Anders reset je even de router, (zit vast een ding voor op) en alle beveiliging is weg... vervolgens verbind je, en maak je nieuwe aan.

Je draadloze netwerk is dus beveiligd via WAP of iets dergelijks...

Iemand bij jou thuis meot dan gedaan hebben (of een monteur) dus, als ik jouw was zal ik het maar even gaan rondvragen bij jouw thuis.

Anders reset je even de router, (zit vast een ding voor op) en alle beveiliging is weg... vervolgens verbind je, en maak je nieuwe aan.

Er wordt in huis gebruik gemaakt van nog een laptop met internet, kan die er dan nog wel op internet. En raakt niet het hele netwerk van slag?

Als je op de router opnieuw de beveiliging instelt, zul je opnieuw een code moeten verzinnen. Je zult op die andere laptop opnieuw verbinding moeten maken met de router en je nieuw verzonnen code invoeren. Dit doe je dus ook bij je nieuwe laptop.

Bedankt voor jullie antwoorden, ik vraag wel even iemand die er verstand van heeft om me te helpen.
Nog 1 vraagje, als op mijn laptop die pop-up komt over wachtwoordszin of sleutel staat er ook iets over usb, misschien een domme vraag maar is het niet mogelijk om gegevens van de vaste computer op een usb-stick te zetten en die vervolgens op de laptop te zetten om verbinding te maken?

Bij het maken van een netwerk verbinding tussen computers onderling is het mogelijk om de wizzard een diskette te laten maken met de instellingen maar dat is denk ik geheel overbodig en nu niet aan de orde.

Voor een simpele draadloze WiFi verbinding van een netwerkadapter met een router om ook van het internet gebruik te kunnen maken kun je vaak de eenvoudige software van de fabrikant beter even weer verwijderen. Verwijder ook de driver van de adapter (als je die nog bij de hand hebt) en wanneer de computer opstart zal Windows de hardware herkennen en installeren. Je configureert het netwerk nu met de Wizzard en het Windows onderdeel "Draadloos Netwerk" door gebruikmaking van de service Wireless Zero Configuration-service, als die niet toevallig uitgeschakeld staat. Je kunt dat zien na de opdracht services.msc. Een veel gemaakte fout is een te laag aantal tekens van de netwerksleutel. Afhankelijk van de beveiliging en het aantal hiervoor gebruike bits (ik weet niet van welke factoren dat nou precies afhangt) is dat minimum 5, 8, 13 of zelfs 26 tekens. Je moet overal de zelfde beveiliging gebruiken en dezelfde sleutel invoeren. Het zou kunnen zijn dat een te laag aantal tekens niet meteen gevolgen heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan