Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop, maar er is vrij veel keuze, ik zelf aardig wat verstand van computers, maar ik vertrouw er niet 100% op dat ik de juiste keuze zou maken, daarom graag een advies...

Ik zou graag weten wat voor specificaties ik nodig heb, dit is zo'n beetje wat ik wil:

De volgende programma's moeten sowieso kunnen draaien:
  • Adobe Bridge
  • Adobe Photoshop CS3 of CS4
  • Notepad++
Verder natuurlijk wat standaard programma's als:
  • Windows Live Messenger
  • Internet Explorer (7)
  • Mozilla Firefox (3)
  • Microsoft Office

Ik ben absoluut geen gamer! Er hoeven dus ook geen games op te kunnen (dus ik denk dat ik ook niet echt een goede grafische kaart nodig heb, ik weet het echter niet zeker, want moet je een goede kaart hebben voor Photoshop?)

Ik wil graag een redelijk groot scherm maar ook zeker mobiliteit; 15" tot 16" scherm dus (17" vind ik weer te groot.)

Ik ben echt zo'n type multitasker, MSN, Internet Explorer, Notepad++ en eventueel Photoshop moeten tegelijk open kunnen staan.

Ik denk dat het Vista moet worden, is er hier misschien iemand die het sterk aan of af raadt? Want dat hoor ik graag. M'n budget zit zeg maar bij max. €600 (kan eventueel bijgesteld worden).

• Ik dacht zelf aan iets als:
  • Core 2 DUO 2.0 GHz
  • 3GB werkgeheugen (of 2GB en zelf 1 toevoegen, zo'n kaart kost niet al te veel en ik heb wel een handige kennis.)
  • 120GB harddisk (ik werk graag met externe harde schijf.)
  • Ingebouwde microfoon (niet een must, kan ook een headset kopen.)
  • 15.4" scherm
  • En zo'n fingerprint ding is wel vet :p, maar ook zeker geen must
Kan dat kloppen of zit ik helemaal in de verkeerde richting te denken, ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Niels

Beste,

Dit zijn altijd leuke vragen.

Ten eerste ik raad Vista je zeker heel erg af (zie mijn profiel foto;))
Dit omdat het een mislukking is, steeds vastloopt, instabiel is, veel oudere hardware niet ondersteund en veel geheugen vreet.

Verder.

Op de site van (en dan neem ik aan voor thuisgebruik) Dell kun je zelf je laptop in elkaar zetten.

Voor een niet gamer is 3 GB best wel veel geheugen, maar voor Photoshop heb je ook behoorlijk wat geheugen nodig.

Voor Photoshop gebruik je zeker wel je video-kaart, omdat je foto's moet laden enz, dat doet je video kaart.

Core 2 Duo is behoorlijk duur, voor hetgene wat jij wilt kun je waarschijnlijk ook wel dual-core gebruiken.

Zijn mensen, die gebruiken hetzelfde met pentium 4 die ik ken. --> gaat pefect.

Ik denk dat je verder wel in de goede richting zit te denken.

Je kunt op de site van Dell ook nog voor sommige laptops zonder Vista kiezen--> dit is uiteraard je eigen keuze.

Zo, ik hoop dat dit voldoende informatie is en anders hoog ik het wel.

Zou ik je avatar in mijn avatar mogen zetten? IK BEN OOK ZEER TEGEN VISTA!

Laatst bewerkt door een moderator:
het is een zeer persoonlijk iets.
ik gebruik vista
heb nooit vastlopers
lekker stabiel
en geheugen heb ik maar 2 Gb en kan alles doen wat ik wil.

neem een bekend merk...asus...samsung
maar geen packard bell......
ga naar een shop waar ze meerdere merken hebben en kijk daar eens.
17 inch heb ik en vind ik zeer fijn.

maar je denkt zelf al in de goede richting.

Laatst bewerkt:
Nielles bedoelt waarschijnlijk dat het een programma is dat de meeste mensen standaard veel gebruiken.

Ja natuurlijk mag je hem gebruiken.

Dat klopt,

de ervaringen met Vista zijn verschillend.
Daarom moet je altijd kiezen wat jou zelf het beste lijkt.

Dit omdat het een mislukking is, steeds vastloopt, instabiel is, veel oudere hardware niet ondersteund en veel geheugen vreet.

[/mening]

Ik ben van mening dat het zeer snel en stabiel draait. Een nieuwe laptop is geen oude hardware, een nieuwe laptop heeft (als je een goede koopt i.i.g.) genoeg geheugen.

Oftewel: zelf geen ervaring met Vista op een fatsoenlijke PC en kraakt het daarom maar af.

Nu, een goede laptop kiezen is best moeilijk. Ik heb persoonlijk geen goede ervaring met Acer. Wel met HP, maar die zijn redelijk prijzig.

Sowieso zou ik minimaal 3gb werkgeheugen nemen. Photoshop kan best veel van je systeem vragen (open maar eens allerlei raw bestanden of bewerk ze in een batch).

Heb je al bepaalde types op het oog ? 15.4 inch is fijn. Groter moet een laptop imho niet zijn... erg onhandig om mee te nemen. Heb zelf ook zo'n fingerprint reader... werkt best leuk, maar ach, extra geld zou ik er niet voor uitgeven.

Heb zelf overigens de HP 6730b. :)

[/mening]Oftewel: zelf geen ervaring met Vista op een fatsoenlijke PC en kraakt het daarom maar af.

Ik heb zeker wel ervaring met Vista, ook op goede pc's en toch blijft het vastlopen.
Microsoft heeft zelf gezegd dat Vista een mislukking is.

Verder oudere hardware versta ik onder, een oudere printer, oude scanner enz.

Dus niet zomaar oordelen, zonder dat je weet wat er aan de hand is.

Verder Toshiba laptops en Asus zijn erg goed en stabiel --> hebben ook goede support bij problemen.

Beste,
Je kunt op de site van Dell ook nog voor sommige laptops zonder Vista kiezen--> dit is uiteraard je eigen keuze.

Zo, ik hoop dat dit voldoende informatie is en anders hoog ik het wel.

Bedankt! En ook alle andere bedankt.

Ik heb zelf een paar keer op Vista gezeten, beetje irritant vind ik het wel...
Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van wennen... (ook heb ik veel slechte verhalen gehoord en heb 2x een blue screen gehad, alles weg! Als 'scripter' is dat helemaal irritant.)

XP werkt met max. 2GB geheugen volgens mij, maar aan de andere kant neemt XP weer minder geheugen...

Nog maals bedankt. Ik ga eens wat rond kijken.

Mijn oog is gevallen op deze laptop...
Ik zit al langer te kijken naar de Acer Aspires.

Iemand een ervaring of een mening waar ik iets aan heb.
Ik zit alleen nog even met het feit dat het Vista is, daar moet ik nog eens goed over nadenken.

Dat Vista verhaal moet je zelf maar over na gaan denken en op zoeken.
Wij kunnen jou niet onze mening opdringen.

Verder XP kan maximaal 4 GB geheugen aan, tenminste als je moederbord dat ook aan kan.

Ik vind het er uitzien als een goede laptop hoor.

Kijk eens op deze site:Micro-mail.

Hier kun je ook veel goedkopen, maar ook duurdere laptops vinden.

Verdere informatie over vista kun je bijv. hier vinden: Vista is een mislukking?

Beetje Googlen en je vindt het zo.

Ik heb zeker wel ervaring met Vista, ook op goede pc's en toch blijft het vastlopen.
Microsoft heeft zelf gezegd dat Vista een mislukking is.

Verder oudere hardware versta ik onder, een oudere printer, oude scanner enz.

Dus niet zomaar oordelen, zonder dat je weet wat er aan de hand is.

Verder Toshiba laptops en Asus zijn erg goed en stabiel --> hebben ook goede support bij problemen.

Mijn excuses. Ik lees en hoor gewoon veel verhalen van mensen over Vista terwijl ze het nauwelijks hebben uitgeprobeerd. Ik heb er, op geen 1 PC, problemen mee gehad, maar de randapparatuur die ik gebruik is doorgaans ook redelijk nieuw.

Het maakt niet uit.

Heb zat laptops en computers gezien die net nieuw waren en al blue-screens hadden.

Verdere informatie over vista kun je bijv. hier vinden: Vista is een mislukking?

Wel een beetje vreemd dat je linkt naar een artikel wat voor het laatst is bijgewerkt in 2007.
We leven nu in 2009 denk je dan dat Vista niet is verbeterd.
Die indianen verhalen over vista zijn allang achterhaald.
Maar waarom koop je een Windows besturingssysteem neem dan een opensource systeem.
Zoals Linux.....je wilt een beetje internetten dan is dat juist een geschikt besturingssysteem.

Afgezien van Vista of XP, ik vind zelf geen enkele laptop voldoen als je er veel (en serieus) met Photoshop op wil werken. Vrijwel alle laptopschermen geven tint- of contrastverschillen zodra je het scherm enkele graden meer of minder kantelt. Goede schermcalibratie is hierdoor ondoenlijk. Regelmatig heb ik op een foto-avond slechte bewerkingen gezien omdat het contrast te hard/zacht was, en dan hoor je meestal "ja, op mijn laptop gedaan".
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het scherm meer doorslaggevend dan de overige specs.

Packard Bell

Even iets heel anders...

Ik zit er over te denken om misschien toch maar een desktop te nemen.
Nou heb ik een redelijke Packard bell gevonden en ik weet dat over Packard Bell de meningen nogal verschillen...

Wat denken jullie, van deze pc?

Geschikt of ongeschikt voor wat ik er mee wil?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan