Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitewolff

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo Allemaal,

Ik heb een laptop pl / mi 3 jaar oud, van een collega mee gekregen,die opnieuw moet worden geïnstalleerd.Maar hij heeft er geen schijven meer bij ,dus helemaal niks.Er zat een cd bij vanuit de fabriek geïnstalleerd.Nu mijn vraag.Ik wil er nu gewoon een originele vista of win 7 op zetten,moet ik nog overleggen.Werkt dit dan ook hetzelfde als bij een gewone computer.Gewoon formatteren en installeren,en uiteraard drivers halen.Moet ik niet iets apart doen bij een laptop.Weet ik veel beeldscherm,of werkt dit gewoon hetzelfde.

VRG Indiaan.

Je zult de goede drivers moeten hebben. Kijk dus (vantevoren) op de website van de fabrikant of die er zijn voor vista/7. Als die er niet zijn wordt het moeilijk om de boel goed aan de praat te krijgen...

Ik zou echter wel kijken naar de specs, is dat ding wel geschikt voor 7/vista?

Ik zou dan kiezen voor Windows 7.

Je kan het beste even googelen op de laptop (merk & type) en Windows 7 ervaringen van gebruikers.
Mijn ervaringen zijn dat Windows 7 op vrijwel alle machines van nu geïnstalleerd kan worden/
Het kan zijn dat bepaalde features het niet zullen doen! (features wat je niet direct nodig hebt om met het systeem te kunnen werken)

Ik denk wel dat windows 7 moet lukken aangezien mijn 2e pc uit 2001 ook draait op windows 7 :rolleyes:

in de bios zetting op 1 cd/dvd opstarten gezet. Dat doet hij niet.geeft hij aan . No bootable devices...strike f1 to retry boot,f2 for setup uliyy press f5 to run onboard diagnostics.Heb dit allemaal gedaan .niks. Ik wil gewoon van een vista dvd opstarten,voor die laptop op nieuw te installeren Dell inspiron 6400 .Wie weet raad.al vast bedankt.

Wil een Dell Inspiron 6400 formatteren en Windows vista ultimate er op zetten,maar hij start niet van schijf op,ook als je in de bios hem als eerste instelt.Wie kan mij helpen,collega is zijn recovery schijven kwijt.Laptop is 3 jaar oud.

Krijg het niet voor me kaar,in de bios niet en ook via het extra menu niet met Ctrl - f10,toch is de dvd speler niet kapot.Weet ook niet wat te doen.Heb ook al een avond liggen googelen.Als iemand nog iets weet,wacht nog een dag,en dan kap ik de vraag ook maar,Misschien te veel mogelijkheden.

Groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan