laptopconnectieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brouckie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
1
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem;

Ik heb thuis een Belgacom bbox2. Mijn vaste PC werkt wireless via deze verbinding (NETGEAR; werkt perfect). Mijn werklaptop deed dit ook tot dat... Op een dag start ik mijn laptop op en heb per ongeluk de wireless knop van mijn laptop (schuifschakelaar op de zijkant van de laptop) uit staan.
Ik zet het knopje weer aan. resultaat 'unable to connect'. Ook bij het invoeren van de juiste beveiligingscode lukt het niet meer.
volgende acties heb ik ondernomen:

via kabel de laptop verbonden met bbox2 --> perfecte verbinding; maar de bedoeling is draadloos te kunnen werken.
naar http//192.168.1.1 gegaan:
alle gegevens kloppen SSID, WEP key, Channel.
ik zet WEP key uit --> geen resultaat
ik verander het kanaal en doe hetzelfde op mijn laptop --> geen resultaat

Ik wil ten allen tijde vermjden dat ik de zaak moet resetten, want mijn TV en telefoon lopen ook via bbox2. Ik heb ook geen zin om iemand van Belgacom te laten komen om een gepeperde factuur te vermijden.

Ik smeek u allen; heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

:(:(:confused:
 
Hallo,

Als ik dit zo lees dan is het probleem je laptop en niet de router.

Wat je kan proberen is:
1. de schuif weer uit, waardoor wireless uit staat.
2. de laptop uit doen/
3. de schuif weer op de positie van aan zetten.
4. de laptop aan zetten.
5. kijken of je kan connecten.
6. resultaat plaatsen op helpmij.nl

wanneer dit niet werkt:
7. ga naar naar netwerk connecties en kijk of je netwerk kaart geactiveerd is.
------ onder vista: start->control pannel-> (classic vieuw) networking and sharing center -> manage connections

Wanneer je kaart disabled is moet je hem enabelen. en wanneer hij enabled is probeer dan de kaart te disabelen en daarna weer te enebelen en verbinding te maken.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan