laptopfan maakt veel geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

nafyhozy

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2010
Beste mensen,

sinds een tijdje maakt, ik ga ervan uit dat het de fan is, mijn laptopfan erg veel geluid. dit probleem is onstaan zo'n 2 jaar na aanschaf. ik heb niks laten vallen of iets dergelijk en voor de rest is de battarij naar de ***** maar de laptop werkt perfect en snel op het geluid van de fan na.

iemand een idee dit op te lossen?

ik heb een dell inspiron 1525, 2ghz, 4 gig ram, 320 gig hd

groeten

Goedemiddag,

Heb je al eens het ventilator gat schoon gemaakt bv. gestofzuigd ?

tsjah, een nieuwe fan (laten) plaatsen is natuurlijk de enige echte oplossing.

wat je kunt doen om zeker te weten of het de fan is, is gebruik maken van een programmatje als speedfan. (gratis)
Hiermee kun je vervolgens je ventilatoren regelen. harder en zachter zetten. zodoende kun je kijken of het daadwerkelijk je fan is.

En als het je fan is, kun je proberen met het liefst perslucht om deze fan schoon te blazen, je kunt het ook met een stofzuiger proberen.

EDIT\\ Modag was voor ;)

Meestal kun je speedfan in een laptop helemaal niet gebruiken, omdat de fan(s) van een laptop logischerwijs geen regelbare snelheid hebben. Immers, een laptop heeft alle koeling die voorhanden is juist heel hard nodig!

@TS: vaak helpt het schoonmaken van de fan zelf om het probleem op te lossen.

hier een grappig tutorialtje als je de fan wil schoon maken
http://www.youtube.com/watch?v=OpCJzdWxEbQ

Leuk wel, alleen lang niet van toepassing op alle laptops:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Keek hem net ook :P wel grappig bedacht :D

overigens kun je volgens mij vaak in de bios in/uitschakelen of je automatische besturing van je fans aan, of uit wil.

Alleen niet bij een laptop.....

Oké, in dat geval gaat mijn suggestie niet op.
maar je zou hem alsnog inderdaad kunnen stofzuigen, of doorblazen met perslucht..

Stofzuigen of perslucht maakt misschien wel de ventilatie-opening schoon, maar NIET de fan zelf. En juist dat kan de oorzaak zijn van een fan die luidruchtig is

Klopt, maar het is wel binnen 10 seconden gebeurd. mocht het niet geholpen hebben, dan kun je alsnog je laptop open maken, en de zojuist 10 bestede seconden als verloren beschouwen.

Maar voor de fan zal het notebook open moeten maar dat kan zeker de oplossing zijn maar zoals eerder gezegd zal het notebook open moeten. Dan zou ik eerst het blazen /zuigen proberen

Edit te laat :(

sorry dat ik zo laat reageerde maar openmaken en stofzuigen was de oplossing!!

thx :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan