Laptophardeschijf in PC en daarvanaf booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Hallo allemaal,

Mijn laptop (HP dv5-1130ed) is vorige week ontploft, en het lijkt er op dat de grafische module het leven gegeven heeft. Nu is het me al gelukt om de belangrijke bestanden te achterhalen door de harde schijf in mijn linux PC te stoppen en de belangrijke mappen te kopieren naar een externe harde schijf, maar op de laptop staat ook het programma Kurzweil geïnstalleerd. Dit programma is ontzettend duur, en bij de aankoop krijg je twee licenties. De enige manier om de licentie te invalideren (zodat ik weer op 2 laptops installeren) is om de laptop op te starten, en via de uninstall het programma te verwijderen. Nu wil de laptop echter niet meer opstarten, dus dat is niet mogelijk, maar ik kan wel de harde schijf in mijn vaste pc proppen. Toen ik dat probeerde, en daarna op probeerde te starten, kreeg ik vrijwel instantaan een BSOD, met de informatie ***STOP: 0x0000007B (0x80D86B50,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

Nu mijn vraag, weet iemand of het mogelijk is om alsnog op te starten via de laptophardeschijf op mijn vaste computer?

Alvast bedankt!

Mvg,
Job

Ps. sorry als deze in het verkeerde forum staat, maar ik kon niets beters vinden...

Dat zal niet gaan omdat het totaal andere hardware betreft. Vandaar waarschijnlijk ook de BSOD. Als je hem in een zelfde soort laptop zet heb je meer kans op succes, maar over het algemeen geeft dat grote problemen.

Volgens een bericht op het gebruikerforum van Kurzweil:
"Bij een harddisk crash o.i.d. zijn natuurlijk helemaal geen gegevens meer terug te halen van de schijf. In zo'n geval kun je beter even contact opnemen met Lexima, zij kunnen dan helpen om de sleutel weer actief te krijgen."

Bron:
http://www.kurzweilforum.nl/

Laatst bewerkt:
Dat is de beste oplossing.

In geval van nood kun je ook nog de image software van bijv. Acronis aanschaffen. De professional versie kan omgaan met een restore naar andere hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan