Laptopluidsprekers uitschakelen als via de koptelefoon wordt geluisterd

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
228
Hallo allemaal, Ik meen me te herinneren, dat vroeger, als ik de stekker van de koptelefoon in het contact op de laptop stak, de luidsprekers van de laptop werden uitgeschakeld.
Dat is nu niet meer zo. Is daar iets aan te doen? Want ik wil wel graag naar muziek luisteren zonder mijn omgeving te hinderen.
Zou het kunnen, dat het te maken heeft met een mechanisch verbreking van het contact met de luidsprekers (een soort schakelwerking dus) door de stekker van de koptelefoon (1 stekker), die niet meer functioneert omdat de boel van binnen in het stopcontactje is verslapt of verbogen? Kan iemand mij een tip geven?
Ik werk met Realtek HD Audio Output en Widows XP
Alvast dank! Dirk
 
Hallo denetoet
Heb je een vriend of zo die ook zo'n soort koptelefoon heeft even proberen. Dan weet je meteen of die van jou defect is. Anders heb je een ander probleempje. Het kan zomaar zijn dat er iets is verbogen of kapot is. heb je het stekkertje wel helemaal goed aangedrukt. Ik neem aan van wel.;)

Laat maar weten.
 
:d Ja dat kan je nu ook ...maar handmatig moet je instellen ...:thumb:

1.) Sluit koptelefoon op je laptop

Dan zo : > Klik met rechte kant van muis op luidsprekertje recht beneden dan in menuutje op, Afspeel apparaten/ en in venster,- geluid geef je aan dat je als standaard afspeelapparat op je oren hebben wil :D ...
( koptelefoon dus :D ) ... :thumb:
---------------------------
Behalve........:( ALS maar die koptelefoon of iets anders, nie defect is....zoals manamana zei ...
 
Laatst bewerkt:
Sank voor jullie recties Manamana en Royonics. Mijn koptelefoon is OK, ik heb er een paar, maar het maakt geen verschil welke ik gebruik. Ook wat Royonics aanbevelt werktt niet. Ik denk nu aan een mechanisch defect van het contact op de laptop, zoals ik beschreef in mijn vraag. Heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Dirk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan