Laptoppen in de auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

jor177

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Hallo,

Ik dacht er is aan om met mn ouwe hp laptop te laptoppen in de auto.. Dit omdat hij toch al oud is en ik onlangs een 3g usb heb aangeschaft (waar ik dan mn sim in douw) en het boven wonder ook nog doet..

Alleen nu is t probleem dat de accu van de laptop snel leeg is, daarom dacht ik het volgende:

Ik heb een 12 volt monitor die ik met wat gooi en smijt werk wel kan ophangen aan de hoofdsteun,
en dan via de sigaretten-aansteker zo kan voorzien van stroom

dan sluit ik via VGA mn laptop aan op da beeldscherm en doe ik daarna het beeldscherm van mn laptop uit, zodat het beeld alleen nog te zien is op die 12 volt monitor :)

Nu mijn vraag aan jullie: -wat vinden jullie van de oplossing met de 12 volt monitor? zou het echt stroom van de accu van mn laptop besparen?

- En hebben jullie misschien suggesties voor dit ´ project ´

dat trekt de accu can de auto nie, de laptop vraagt 19 volt en de accu kan max 12 geven..

Hallo.

Wat dacht je van een omvormer van 12 volt naar 220 volt.
kan je dan gewoon je lader van de laptop op aan sluiten.

Groeten Cees.

het gaat om allebei, het voltage van de laptop mag niet minder of meer dan 1 volt boven of onder het voltage van de auto liggen (12 volt)

en het amperage mag niet hoger zijn dan +/- 10
maar dat zit wel goed want het amp van mn laptop is 3,4

Alleen het voltage is dus te hoog (19 volt)

Hallo.

Wat dacht je van een omvormer van 12 volt naar 220 volt.
kan je dan gewoon je lader van de laptop op aan sluiten.

Groeten Cees.

Zelfde verhaal: 19 volt is meer dan 12, gevolg -> accu boem

Het is nu een afweging wat duurder is..

Aanhangwagen met accu's of aggregaat = te duur..

Omvormer van 12v naar 220v (voor meerdere doeleinden te gebruiken)
of wat Lange Pier in post 4 heeft staan (waarschijnlijk alleen te gebruiken voor je laptop)

Ik zou persoonlijk gaan voor de omvormer van 12 naar 220, maar de keus is nu aan jou.

Waar heb je het toch over, met een omvormer wordt het 19V en het amperage kan die autoaccu makkelijk een uurtje of wat aan, die dingen maken ze niet voor de kat z'n viool.
Je rijd toch ook wel eens...........

De omvormer van 12 naar 220 zou ik doen als ik met een craptop in een sloop auto zit..

maar ik denk toch dat ik mijn idee ga uitwerken.. maare toch bedankt voor alle suggesties :)

Als ik dit lees denk ik dat je het principe van een omvormer niet begrijpt.

Een omvormer zet de 12v van je auto om naar bv. 230v, je accu levert dus 12 v en er komt 230v uit de omvormer.
Waar je wel op moet letten is het aantal WATT wat de omvormer levert, deze moet hoger zijn dan wat het apparaat vraagt wat je er op aansluit (in jou geval de adapter van je laptop)

Idd, een omvormer. Dat is het enigste wat ik me kan bedenken.

Of nieuwe accu kopen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan