Laptops 'vergeten' vergeten printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carlovn

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Wij hebben thuis twee vista laptops. Deze hebben een WLAN verbinding met een speedtouch router van Versatel. Op dezelfde router is via een kabel een hp all in one printer aangesloten. Beiden latops hebben hier echter verbindingsproblemen mee.
Laptop 1(hp/compaq): Software word compleet geinstalleerd en alles werkt correct. testpagina kan worden afgedrukt. Na verloop van tijd(misschien na afsluiten) vergeet de latop echter de verbinding met de printer en moet alles opnieuw geinstalleerd worden.
Laptop 2(asus): Software werkt correct en alles vind elkaar. laptop maakt verbinding maar kan vervolgens geen opdrachten versturen. Deze worden niet verwerkt en de opdrachten blijven oneindig in de wachtrij staan.
Ben bijna van plan om de printer het huis uit te trappen want het ding is speciaal gekocht voor deze laptops. Graag help

bvd

Heeft de printserver een vast ipadres?

Is de printer geïnstalleerd als zijnde een lokale of netwerkprinter?

Heeft de printserver een vast ipadres?

Is de printer geïnstalleerd als zijnde een lokale of netwerkprinter?

De printer is aangesloten op een vaste poort en heeft een vast ip adres, hij is geinstalleerd als netwerkprinter.

Installeer hem eens als lokale printer...

Bij het specifiëren van de poort geef je aan dat je een nieuwe poort gaat maken.

Een standaard TCP/IP poort
vervolgens vul je overal de poort en het ipadres in (die je vind op de printserver/printer)

op LPR zetten vermoedelijk.

Zo nog eens proberen.

Voor de duidelijkheid alle andere printers in het configuratiescherm verwijderen, anders gebruik je binnen de kortste keren per ongeluk een printer die toch niet (meer) werkt.

Installeer hem eens als lokale printer...

Bij het specifiëren van de poort geef je aan dat je een nieuwe poort gaat maken.

Een standaard TCP/IP poort
vervolgens vul je overal de poort en het ipadres in (die je vind op de printserver/printer)

op LPR zetten vermoedelijk.

Zo nog eens proberen.

Voor de duidelijkheid alle andere printers in het configuratiescherm verwijderen, anders gebruik je binnen de kortste keren per ongeluk een printer die toch niet (meer) werkt.

Ik neem hiermee aan dat ik buiten de meegeleverde software van HP ga werken? Zij leveren namelijk een programma (met veels te veel hulpmiddellen die allemaal op je comuter komen) om een verbinding tot stand te brengen.

Vermoedelijk is die software er om de eerste verbinding tot stand te brengen en zo de netwerkfunctionaliteit te configureren.

Met die software die vervolgens op je pc staat van hp ga je verder kunnen werken, die software en drivers zullen de hpprinter namelijk herkennen. Maar dan 'denken' dat het een lokale printer is i.p.v. een netwerkprinter.

Ik doe het altijd zo, het afdrukken gaat ook sneller dan dat je hem als een gewone netwerkprinter installeert

Vermoedelijk is die software er om de eerste verbinding tot stand te brengen en zo de netwerkfunctionaliteit te configureren.

Met die software die vervolgens op je pc staat van hp ga je verder kunnen werken, die software en drivers zullen de hpprinter namelijk herkennen. Maar dan 'denken' dat het een lokale printer is i.p.v. een netwerkprinter.

Ik doe het altijd zo, het afdrukken gaat ook sneller dan dat je hem als een gewone netwerkprinter installeert

Ik heb dit gisteravond gedaan(geprobeerd) op de hp laptop maar het is niet helaas niet gelukt. Ik heb eerst het programma van hp (alleen drivers en verplichte programma's) geinstalleerd. Daarna heb ik een nieuwe lokale printer toegevoegd. Ik heb de locaties van de netwerk printer overgenomen. Hij vond de printer en deze was volgens de computer correct geinstalleerd. Vervolgens werd mij daarna steeds gevraagd om het stuurprogramma te installeren terwijl ik dit al 5 keer heb gedaan. Ik kan ook met beide printers niet printen. Documenten komen in de wachtrij en daarna krijgen ze een fout(beide printers in het systeem doen het dus niet). Ik heb het gevoel dat de documenten tegen worden gehouden door mijn router of firewall, kan dit?

Als je de communicatie naar je printserver niet blokkeert geven router noch firewall normaal gezien problemen.

Vraag dit toch maar eens aan de fabrikant, want normaal gezien moet zoiets toch te installeren zijn zonder dat je de stuurprogramma's opnieuw en opnieuw moet installeren...

Iemand nog ideeen? Beide laptops geven nu niet meer thuis. Er kan ook geen testpagina worden afgedrukt.
Ik heb zelf het volgende vermoeden:
Op de router was vroeger een vaste pc aangesloten doormiddel van een kabel. De pc is nu weg en de kabel ligt er nog(deze is onder de vloer doorgetrokken). Op het moment dat ik deze kabel uit de router haal krijg ik een storing op het internet. Met kabel erin, zonder pc!, werkt alles prima. Ik heb dus nu de printer aangesloten(word wel gevonden door laptops als zijnde een netwerk printer) via deze kabel omdat de boel er toch al ligt en anders moet ik een nieuwe kabel gaan trekken. Zou dit het probleem zijn? en zo ja kan ik de router zo instellen dat dit probleem met de kabel er niet meer is? Graag hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan