Laptops?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thalmagorn

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Berichten
16
Hallo!

Ik ben 16 jaar oud en ik denk dat het tijd geworden is om de familie-computer te verlaten. :thumb:
Ik ben geinteresseerd om een laptop te kopen met een budget tussen 800 en 1100 euro~
Het nadeel is dat ik niets van laptops ken, dit telt ook voor volgende termen:
Processor Intel Core Duo T8100 ~ GHz
Videogeheugen ~ Mb
Harde schijf ~ Gb
Grafische kaart
Ram geheugen


Ik vraag me ook af of het wel een goed idee is om een laptop te kopen. Ik heb namelijk gehoord van een vriend dat je dit ding moet opladen soms en dat je dan niet meer veel kan doen tijdens het opladen. Meer uitleg aub! :confused:

Ik ga mijn laptop vooral gebruiken voor:
- Muziek
- Het MMORPG Tibia
- Chatten
- Een OTServer te laten draaien
- Internet
- Screenrecorden (SnagIt)
- Videobewerking (Sony Vegas Pro)
En dat is het zowat denk ik.




Dank bij voorbaat
 
Hoi,

Videorecording en games stellen hogere eisen aan de kwaliteit van je grafische kaart, de snelheid van de processor en de omvang van het z.g. werkgeheugen (RAM)
Omdat je hem wilt gebruiken in plaats van een gewone pc, speelt ook de grootte van het beeldscherm een rol, wat trouwens ook geldt voor videobewerking.

Wat betreft de grafische kaart is belangrijk, dat deze niet z.g. 'on-board' is, waarbij het geheugen van de notebook (RAM) wordt gedeeld met dat van de videaokaart, maar een aparte kaart, die een eigen (fysiek) geheugen heeft.

Wil je meer informatie vooraf over waar je naar moet kijken bij het maken van een keus, dan vind je dat o.a. hier:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/doc/notebook.htm

Voor het bedrag dat je noemt, moet het mogelijk zijn een apparaat te vinden dat aan je eisen voldoet.
Het verhaal van het opladen van die accu is 'onzin'.
Wanneer je thuis bent kan je hem sowieso op 220 aansluiten en de accu laadt gewoon op, terwijl je ondertussen met je laptop aan het werk bent.
 
Wanneer je thuis bent kan je hem sowieso op 220 aansluiten en de accu laadt gewoon op, terwijl je ondertussen met je laptop aan het werk bent.

Maar ik raad je niet aan de hele dag je laptop aan te sluiten op het stroomnet. Alleen opladen wanneer het nodig is :thumb:
 
Maar ik raad je niet aan de hele dag je laptop aan te sluiten op het stroomnet. Alleen opladen wanneer het nodig is :thumb:

Mag ik vragen waarom?
Je zult waarschijnlijk de levensduur van de accu bedoelen, maar wil graag weten wat het nadeel is als ik werk zoals ik nu werk ....... namelijk op 220 als ik - zoals meestal - thuis achter m'n bureau zit, en als ik 'eldesr' ben (tuin, vakantie) op de accu waarbij ik hem soms geheel 'leeg' stook (b.w.v.s.)
 
Ja de accu kan er flink van achter uit gaan :)

Hoeft niet altijd te gebeuren hoor :p Maar als je echt de hele dag je laptop gebruikt , heb je natuurlijk geen andere keuze :eek:.
 
Ja de accu kan er flink van achter uit gaan :)

Hoeft niet altijd te gebeuren hoor :p Maar als je echt de hele dag je laptop gebruikt , heb je natuurlijk geen andere keuze :eek:.

Ok, vooralsnog beschouw ik je opmerking dus als een 'berenverhaal' en bangmakerij ..... niet doen joh!
Het enige wat je voor een langere levensduur af en toe moet doen is op accu blijven werken tot die nagenoeg leeg is.
En dan bedoel ik ook écht af en toe. En voor de rest is er geen enkel bezwaar tegen het regulier werken op 220 met je laptop !!
 
Ok, vooralsnog beschouw ik je opmerking dus als een 'berenverhaal' en bangmakerij ..... niet doen joh!
Het enige wat je voor een langere levensduur af en toe moet doen is op accu blijven werken tot die nagenoeg leeg is.
En dan bedoel ik ook écht af en toe. En voor de rest is er geen enkel bezwaar tegen het regulier werken op 220 met je laptop !!

Nee goed maar ik ken wel iemand die het wel merkte met zijn acer :)
 
Daar nóem je ook een merk .....
- Als je nu zo'n een keer per 1 tot 1,5 week die notebook aan laat zónder stekker, en wacht (dat is dus twee tot vier uur) tot de accu bijna leeg is en in de slaapstand gaat (maar misschien werkt dat bij de Acer ook wel weer anders dan met de meeste andere), dan is dat voor een langere levensduur voldoende.

- Als je de notebook langere tijd niet gebruikt; géén stroom erop laten en de accu er uit halen. Zorgen dat hij 'vol' is, dus nooit de laptop langere tijd met een niet 'volle' accu wegzetten.

- De accu (per saldo, de hele notebook) niet in de volle zon, op de verwarming, in een te vochtige ruimte, in de koelkast ..... (tja, je hebt er mensen bij ....) bewaren.

- Opladen doet hij sowieso als je de notebook gebruikt met de 220voeding erin; het duurt alleen langer voordat hij volledig is opgeladen, terwijl je ermee aan het werk bent.

- Ook het verhaal dat je niet 'te lang' (maar hoe lang dan ?????) de stekker in het stopcontact moet laten omdat dat nadelig zou zijn voor de accu is een berenverhaal. Want als de accu vol is, stopt hij met laden en gaat het controlelampje dat de accu geladen wordt uit .....
 
Laatst bewerkt:
Hey, ik weer!

Zoals ik van tevoren heb gezegd, ken ik niet veel van laptops (nu misschien al een beetje meer) en zeker niet dit 220 geval. Als ik het goed begrijp, is dit dan een soort van kabel/batterij? Helpmij.nl, help mij! :eek:
 
Hey, ik weer!

Zoals ik van tevoren heb gezegd, ken ik niet veel van laptops (nu misschien al een beetje meer) en zeker niet dit 220 geval. Als ik het goed begrijp, is dit dan een soort van kabel/batterij? Helpmij.nl, help mij! :eek:

220 ...... = tweehonderdtwintig volt.
Met andere woorden dat is 'gewoon' de stekker in het stopcontact
 
Oke, bedankt Ommeren :rolleyes:!

Zit deze 220 bijgeleverd bij de laptop of moet je die er apart bijkopen?

Vriendelijke groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan