Laptopscherm voor GameCube?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Hallo,

Ik heb al heel lang een GameCube, maar ik gebruik hem de laatste tijd niet zo vaak meer, want ik heb geen TV op mijn kamer. Beneden gaan zitten vind ik echter ook niet zo fijn tijdens het gamen, dus de enige optie voor mij is nu nog om mijn laptopscherm te gebruiken om op te gamen, vandaar deze vraag.

Is het mogelijk om mijn GameCube op mijn laptop aan de sluiten met een snoertje/kabeltje of iets in die richting, zodat ik het beeld van mijn GameCube, dat dus normaal op een TV hoort, op het scherm van mijn laptop te zien is? Zo ja, kun je dan even een linkje sturen waarmee ik het onderdeel kan bestellen?

PS: het is voor mij geen optie om een emulator te gebruiken, ik wil namelijk gewoon met mijn GameCube controller kunnen spelen, daarbij vind ik het veel makkelijker om mijn GameCube te kunnen gebruiken zoals hij gebruikt hoort te worden.

Alvast hardstikke bedankt!! :D

Ik ben het helemaal eens met Groentje1.
Er zit namelijk geen videoingang op je laptop maar alleen een uitgang.

groeten Marcel

Die Easycap kan werken inderdaad, via USB laat hij je dan het beeld zien. Misschien is de kwaliteit niet 100%, maar goed.

gwn het feit dat is niet bedoeld om rechtstreeks te kijken maar om op te nemen van een oude video recorder of zo

bij de meeste krijg je dan zo een klein schermpje te zien die slechte kwalieteit is en je kan alleen opnemen

Okee, als je dat zeker weet dan is mijn vraag beantwoord.
Enorm bedankt voor alle reacties!

nee gwn omdat je over die Easycap begon was ik bang dat je je geld daaraan zou verspillen

Nou heb ik net de website gemailed, en ik krijg deze reactie

De Easycap is bedoeld om gameplay op te kunnen nemen op uw PC.
Vaak wordt middels splitters het beeld naar de TV en PC gestuurd en dan wordt gegamed op de TV en opgenomen op de PC.
Echter is de kwaliteit die doorgestuurd wordt naar beide hetzelfde.
U kunt zowel beeld als geluid ontvangen op uw PC.
Ik heb nog niet gehoord dat iemand een Easycap voor een GameCube gebruikt maar het zou gewoon moeten kunnen. (meest voorkomend is voor de PS3 en daarna de Xbox360)
U kunt gewoon fullscreen gamen.

indd tis niet echt de boedoeling meer om op te nemen van je toestel maar als de software toelaat om hem op filschreen te zetten zou het wel kunnen

Hallo

Mocht je nog een p.c. t.f.t scherm hebben staan , is dit een mogelijkheid :

http://www.benl.ebay.be/itm/DVD-VCD..._Accessories_Wires_Cables&hash=item336d66e259

De reeds eerder vermelde easycap is normaal gezien ook bruikbaar.

Meestal is er "slechts" software bijgeleverd om data te converteren van videorecorder , etc... naar pc. .

Mits een beetje zoekwerk van uwentwege , moet het zeker haalbaar zijn om software te vinden die fullscreen werkt.

Easycap kostprijs +/- 6 € :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...cvbs+to&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Peter

Dan is de vraag alsnog goed opgelost (:
Het kan dus wel, hardstikke mooi!
Nog is bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan