Large cache disabled??????

• Onderwerp starter Onderwerp starter DRADA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DRADA

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Hallo ik heb een Asus a7v600-x moederbord met een Amd athlon 2800+ nu draait alles wel ok maar als ik sisoft sandra draai of een ander benchmark programma geven ze aan dat mijn large cache disabled is. nu heb ik in het bios rond gesnuffeld maar heb niet kunnen ontdekken hoe ik die aan kan zetten :confused: weet iemand dit??? en zoja mag ik het dan ook weten want snap er eerlijk gezegd niks van dat ik het niet terug kan vinden.
b.v.d

Heb een Amd Athlon xp 2800+ (bartonkern) maar zou niet weten of hij dat ondersteund,neem aan van wel.
en wat de screenshot betreft zal me best doen ,maar weet nog niet hoe ik dat moet doen dus zal wel ff duren,pff zo leer je nog eens wat :D

Er komt een handleiding aan :thumb:

Druk op PRT SCR (boven de INSERT-knop)
Ga naar PAINT
Bewerken, Plakken
OPSLAAN ALS
Naampje geven
(!) TYPE: JPEG AFBEELDING

Uploaden :).

Heb het ff makkelijker gedaan gewoon copy paste :p
Performance-Related Windows Settings
The following settings may be helpful in diagnosing general system performance problems.

Setting name Value
Video acceleration disabled No
Paging of kernel disabled No
Screen saver running during tests No
NOIDE key found in registry No
Running 32-bit code on 64-bit Windows No
System Restore disabled No
Large System Cache enabled No
Has batteries No
Hibernate enabled Yes
HIBERFIL.SYS present Yes
Hibernate policy in use No
Sleep/Resume policy in use No
Running on battery power No

dit zie ik staan dus neem ik aan dat ie ook op disabled staat.

Je kan dat aan zetten door in je register het volgende te doen :

Start Regedit : HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management.
En verander LargeSystemCache DWORD van 0 naar 1

Overigens is dit niet echt noodzakelijk en winstgevend voor gewone desktop stations.

Wanneer heeft dat dan wel zin als ik vragen mag?? dacht dat je cache van groot belang was voor je snelheid??

Geplaatst door DRADA
Wanneer heeft dat dan wel zin als ik vragen mag?? dacht dat je cache van groot belang was voor je snelheid??

Dit heeft pas zin als je weinig geheugen hebt, als je meer dan 256 hebt, is het overbodig voor desktop stations. Als je bijv Win2003 server draaid dan heeft het welk zin, tis meer bedoeld voor workstations en servers.

Ok bedankt voor de uitleg
was weer leerzaam voor dit digibeetje:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan