Laserjet 4 via Jetdirect op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de eigenschappen van de printer.

daar kan ik kiezen uit netwerk en lokale poort toevoegen.
Als ik kies voor netwerkpoort kan ik het netwerk doorzoeken en kom ik inderdaad de HP laserjet op de Hoofdcomputer tegen.
De poort die ik dan kan kiezen is \\HOOFDPC\HP Laserjet4.
Verder zie ik nergens een andere netwerkpoort met IP 10.0.0.11.
Als ik dus deze poort kies kan ik volgens mij nog niet printen als de Hoofdpc uitstaat.

Voorbeelden zijn uit Win2000, in win98 gaat het iets anders.

Kies eigenschappen printer, tabblad poorten, klik op poort toevoegen:
1.jpg

In 2000 kun je voor een tcp poort kiezen, in win98 is dit iets anders, uit mijn hoofd een netwerkpoort.
2.jpg

geef het IP-adres van de printer op.
3.jpg

Tiborv, bedankt voor de schermafdrukken, maar daar zit hem nu net het probleem,
als ik in Win 98 via inderdaad een iets ander schermpje kies om een nieuwe poort aan te maken heb ik oa: Netwerk: geef het netwerkpad naar de printer op
Bij dat netwerkadres loop ik vast: als ik daar intik 10.0.0.11 of \\10.0.0.11 of \\mshome\10.0.0.11 of ip_10.0.0.11 krijg ik steeds de melding: onjuist adres.
Als ik de pc hier zelf laat zoeken komt hij dus met de eerder vermelde \\hoofdpc\laserjet 4.
Ik heb dus het idee dat ik dat IP adres anders moet invoeren, maar hoe ????
Ik heb hier wel een afbeelding van maar weet even niet zo snel hoe ik hem moet toevoegenIMG]c:\desktop\HP netwerk.jpg[/IMG]

Laatst bewerkt:
opgelost !!!!

gewoon Windows ME geinstalleerd en binnen 5 minuten was alles geregeld !!
met behulp van de HP netwerk printer installation software liep het als een zonnetje !! (deze software liep onder Win 98 steeds vast zodat er geen HP-printerpoort kon worden geinstalleerd)

off topic:

ik had met win 98 ook een probleem om onder outlook express 6.0 een extra hotmail account toe te voegen, ook dat is nu gelijk opgelost

Tiborv: je had de moed toch nog niet opgegeven ?

bedankt voor het meedenken en alle tips !!

Ik geef nooit de moed op.. Ik ben alleen niet dag en nacht met de PC verbonden, dat vind mijn lieve vrouw niet goed...

oke oke, maar ik wilde je alleen even laten weten dat het was opgelost ik had tenslotte al drie dagen geen contact meer met je gehad vandaar.
(en natuurlijk voor iedereen die dit gez*** met windows 98 toevallig ook heeft)

groeten.

Ja, raar dat Windows ME het wel oplost. Windows ME heeft ehhh, laat ik het aardig zeggen, een discutabele naam.

Wel tof dat het gelukt is..

Ja, dat had ik inderdaad ook al vaker gehoord, maar nu zijn er in ieder geval twee problemen opgelost die ik onder 98 had.
Verder moet ik zeggen dat alles redelijk stabiel draait onder Me, scanner (HP) Officejet T45, en redelijk wat ´zware´software zoals Adobe Photoshop.
Nu maar hopen dat het zo blijft !!
Tiborv, nogmaals bedankt voor je steun en wellicht tot een volgende keer !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan