Laserjet 5 via netwerk/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Heb deze printer met ingebouwde printerserver.
Firmware v/d p.server is Jetdirect J2550B.
Heb eerder wel Officejet G55 via externe printerserver Jetdirect 170 met firmware J3258B aan de praat gekregen. Direct Laserjet 5 op router aansluiten werkt niet / printer wordt niet gevonden. Wat zou de oplossing kunnen zijn ? Upgrade firmware ? Hoe ?
Alvast maar weer bedankt

Wat voor laserjet ? Want wij hebben een Laserjat 5L en daar kan je volgens mij geen interne printserver op aansluiten. Zou dit namenlijk wel willen

Eerst het IP-adres invoeren in de printer, dan de printer installeren en beweren dat het op de LPT-poort is aangesloten, dan de poort wijzigen in de TCP/IP poort.

Makkelijker is het gebruiken van de software die HP speciaal voor deze printers heeft gemaakt, zie de
setup, install en configure pagina voor deze printer.

IP adres in Printer invoeren

Tiborv, dank voor je info deze install wizard hebben we maar vond de printer niet. Heb je een idee hoe je a) IP adres invoeren in de printer. b) hoe weet ik wel IP adres de router zal toekennen in het geval de aansluiting niet door de router hekent wordt c) las ook dat indien verkeer niet bi-directioneel is de printer als Centronics Wat voor (negatieve) impact heeft dit ?
Aangezien deze printer niet bij mij staat kan ik voorgestelde oplossingen niet direct testen en probeer ik zoveel mogelijk info vooraf te vergaren.
Groeten
Frans

Bidirectioneel is waarbij de printer ook signalen kan doorgeven aan de PC (papier op enz). Hiervoor heb je een bi-directionele printerkabel voor nodig.

IP instellen op de printer gaat via het menu, op zich wijst het zich vanzelf maar de hulppagina van HP moet je erbij kunnen helpen.

Het is gelukt maar mijn vriend heeft het zelf gedaan door IP adres in te printer in te voeren of activeren.
Raar is dat het IP adres niet in de range v/d router zit en de printer ook niet zichtbaar is in het overzicht van aangesloten apparaten bij de router. Kom hier nog met meer details op terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan