laserjet op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Heb van iemand een HP laserjet lllD gekregen maar helaas geen paralelle poort meer vrij op mijn computers.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat ding (met alleen een seriele en een paralelle uitgang aan kan sluiten op de printerpoort van mijn router die dus nog wel vrij is,
dit is een rj 45 aansluiting, gaarne de goedkoopste oplossing,

Sluit de printer aan op je router, installeer de printer op je computer en maak een verwijzing naar het ip-adres van je router. Hoe je dit precies moet doen staat in de handleiding van je router.

Ik denk dat je de vraag niet goed gelezen hebt. Dat installeren zit wel goed, maar hóe sluit ik hem aan op mijn router, was de vraag (van paralel naar rj45. dat was dus het probleem.

Een printerpoort is geen RJ45, een printerpoort is een 25 polige sub-D connector. Uiteraard is ook USB daarvoor te gebruiken.

je zal wel gelijk hebben ik ben ook maar een leek. maar ik heb een printer met een seriele en een paralelle uitgang en er zit een printerpoort op mijn router (dat staat erop) en die ziet er uit alsof er een rj45 plug in moet (nl. hetzelfde als de overige poorten op mijn router, zo'n telefoonstekkertje, ik kan er ook niks aan doen.) nu is de vraag dus (misschien weet iemand anders het) hoe sluit ik die printer aan op de router (met zo'n poort) zijn er kabels voor of moet er een zogenaamd jetdirect kastje tussen (duur!)
anyone?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan