Lasermuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb vandaag een draadloze lasermuis gekocht.

Nu is het probleem: beweeg ik op mijn scherm naar links, gaat de muis links rechts links rechts...
Wil ik iets aanklikken zoals een klein pictogrammetje in de systray dan moet ik er 5 keer omheencirkelen voor ik eropsta...

Nu ga ik morgen met de muis terug en m'n geld terugeisen...

Maar ligt dit nu aan de muis of is ze gewoon te gevoelig omdat het een lasermuis is?
Het is maar dat ik moet weten of ik nog kan riskeren een lasermuis te kopen of ik er beter aan doe in dit geval een optische muis te kiezen. (ik gebruik al 5 jaar een gewone optische muis en daar heb ik geen problemen mee, dus het ligt niet aan het feit dat het niet meer met een bal is)

Als je de muis alleen naar links duwt en er verder niet aanzit, en de aanwijzer blijft heen en weer gaan, is er iets mis met de muis. Heb je wel eens een andere ondergrond geprobeerd (stukje hout, muismatje)? Je zou ook kunnen proberen de gevoeligheid te verlagen.

Ik heb al met verschillende ondergronden geprobeerd (ook al op verschillende computers)

Ik heb er nog eens goed op gelet en hij gaat niet naar rechts als ik naar links beweeg maar dat lijkt wel zo omdat als ik met dezelfde snelheid met mijn muis beweeg de muisaanwijzer niet met dezelfde snelheid meebeweegt, die snelheid varieert steeds, hij blijft soms stilstaan.

Moet je misschien een speciale muismat hebben voor zo'n lasermuis? Wat voor 1?

Ik heb nu een konig cmp-mouse140
800/1600 dpi
maar hij doet het gewoon niet, zelfs klikken gaat moeizaam.

Ik ben van plan een andere muis te nemen, maar heb geen idee welke.

Sowieso draadloos, usb

liefst met een laadstation zoals deze en niet zo'n dure gamersmuis dan, maar iets zeker onder de €45
Maar dat vind ik dus niet, zo'n muis...

Als je iets anders neemt, zoek dan naar Logitech spul. Zelf gebruik ik hier een VX Revolution, prachtdingetje en nooit problemen. En ga nou niet kijken naar Sweex/Trust spul, da's al helemaal bagger. Ik weet niet of iemand hier anders over denkt, maar het is mijn mening.

Ik stond vanmiddag in de saturn en daar hebben ze me twee muizen laten zien met zo'n laadstation, 1 van logitech en 1 van microsoft. Maar ik vond dat de prijs er ook mocht wezen...

Is jou lasermuis erg gevoelig? Wat voor soort muismat gebruik je?

Gevoeligheid is in te stellen, hij staat bij mij standaard op z'n hoogst (perfectionist hè). Je moet dan wel de snelheid ietsje terugstellen, anders is de muis niet bij te houden. Ik gebruik geen muismat, omdat ik me erger aan het verpeste zicht op je mooie strakke bureau. Daarbij heeft Logitech mooie (stevige en zachte) contact pads onderaan de muis zitten, waardoor een muismat eigenlijk overbodig is.

Ik ben een beetje overtuigd geraakt van het feit dat ik beter logitech zou nemen en dat kwaliteit nou eenmaal geld kost.

Ik twijfel nu tussen de MX Revolution en de MX1000 (heb je een tip om te kiezen?:p)

Denk je dat je die ook kunt regelen? Ik werk nu met een optische muis van 5 jaar geleden en ben daar aan gewend, is dat vergelijkbaar of moet ik dan toch echt naar een ander soort muis uitkijken?

Wat betreft de ondergrond heb ik eigenlijk weinig keuze vanwege plaatsgebrek op mijn bureau, eigenlijk heb ik slechts 2 opties:
1. een muismat (momenteel een soepele, niet glad, ik ik eventueel ook wel aanschaffen)
2. papier:o:p

In ieder geval: wat ik met deze lasermuis heb wil ik niet: dat de snelheid niet constant is, dat ik eerst 4 keer rond een klein pictogram moet draaien eer ik erop kan klikken en bovendien: als ik klik moet ik 5 keer klikken vooraleer hij het heeft begrepen...

Ik heb gisteren nog wat met de snelheid geexperimenteerd. Ik kon ze inderdaad gewoon via windows trager zetten maar hoe trager ik ze zette hoe moeilijker het werd om iets nauwkeurig vast te klikken en dergelijke (cellen vastnemen en verslepen in excel was bijvoorbeeld ondoenbaar), dat ging dan weer beter als ik de muis terug sneller zette, maar daar kwamen dan weer de andere problemen van.

Ik ben vandaag naar de winkel gegaan maar nee, ik krijg mijn geld niet terug... De man moest ze eerst testen... en raad eens... dat kan niet even snel, dat moet wachten tot morgen... Op 5 minuutjes nu even testen? Nee hoor, 'dat wordt nooit gedaan als de klant erbij staat'
Dus morgen kan ik mooi teruggaan en kan ie zeggen dat ze in orde is en dan heeft ie ze waarschijnlijk niet eens getest of wat dan ook...

Weet iemand wat ik hier kan tegen doen? Waar moet ik zijn om mezelf te beschermen tegen de tegenwerkende handelaar?

Heb nu de mx1000 van logitech en deze doet het echt stukke beter...

Heb hem 1 streepje trager moeten zeggen maar niet zo erg dat ik er hinder van ondervindt of dat ie er te onnauwkeurig door wordt...

Het lag dus wel degelijk aan die andere muis want ik gebruik deze onder exact dezelfde omstandigheden zonder problemen...

Geen van links naar rechtsbeweeg meer:thumb:

De verkoper beweerde dat er niks mis was met die vorige muis nadat hij ze had getest... Maar mij maak je niet wijs dat hij die muis heeft getest. Hij spreekt zichzelf tegen... Hij verzon regeltjes waar je bijstond.. en hij heeft me voor de laatste keer gezien...

Bedankt voor de goede raad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan