Laserprinter die ook kan kopiëren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freedom

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
Ik wil een goede laserprinter kopen, (zwart-wit of kleur weet ik nog niet), maar hij moet ook kunnen kopiëren. Ik hoef niet te scannen of te faxen dus die functies heb ik niet nodig.

Ik heb een paar vraagjes omdat ik absoluut niets weet over laser printers:

1) Bestaat zo'n laser printer die alleen kan printen en kopiëren?

2) Stel dat de printer 6000 keer kan printen met één toner. Betekent dit dat ik dan jarenlang misschien wel 10 jaar kan printen zonder een nieuwe toner te hoeven kopen (tenzij ik vaker print natuurlijk)? Dat zou namelijk zo ongelooflijk makkelijk zijn!!

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen hiermee, alvast heel erg bedankt.

Laatst bewerkt:
1) Die bestaan niet. Wat wij een kopie noemen is bij moderne printers feitelijk een scan die meteen geprint wordt. En daarmee is de scan optie meteen standaard in deze apparaten geworden. Voor het geld hoef je het ook al niet meer te laten want een kleuren laser multifunctional krijg je al onder de 200 euro.

2) Helaas. Kijk maar eens op een tonerverpakking. Daar staat een houdbaarheidsdatum op. Toner trekt namelijk vocht aan en zal na langere tijd niet meer goed werken. De houdbaarheid ligt meestal rond een jaar (volgens de verpakking)

Weinig printen kunnen alle moderen printers slecht tegen. Persoonlijk ben ik serieus aan het overwegen geen printer meer te kopen. Voor die paar prints per jaar ga ik dan wel naar de kopieshop.

Bedankt RogerS. Dat is erg jammer, dan maar geen laser printer. Ik heb nu een goedkope HP all-in-one Deskjet printer en ik print toch niet zoveel. Een laserprinter is waarschijnlijk niet eens zoveel goedkoper dus het maakt in mijn geval niets uit.

Laatst bewerkt:
Sorry maar ik ben het niet helemaal eens met de stelling van "die bestaan niet" want wat de TS vraagt bestaat wel.
Hier een voorbeeld

Je komt alleen in een wat duurder sigment meestal MKB. En dat het kopie eerst gescant wordt is normaal dat bestaat al jaren en is niks mis mee. Waar ik werk hebben we alleen maar Canon printers met kopieer mogelijkheid maar HP e.d. hebben ze ook.

Houdbaarheid van bv. HP toners is minimaal 2 jaar maar als je printer op een goede plek staat kunnen ze waarschijnlijk langer mee. Vergeet 1 ding wanneer je hem aanschaft, de standaard meegeleverde toners zijn meestal maar voor 50%-75% gevuld wat inhoud dat je er ongeveer tussen de 1000-1500 z/w prints mee kan doen.
Met nieuwe toners ligt dat rond de 2500-3000. Alles is natuurlijk wel afhankelijk van merk/model en print resolutie.

Suc6!:thumb:

Sorry maar ik ben het niet helemaal eens met de stelling van "die bestaan niet" want wat de TS vraagt bestaat wel.
Hier een voorbeeld

Je komt alleen in een wat duurder sigment meestal MKB. En dat het kopie eerst gescant wordt is normaal dat bestaat al jaren en is niks mis mee. Waar ik werk hebben we alleen maar Canon printers met kopieer mogelijkheid maar HP e.d. hebben ze ook.

Houdbaarheid van bv. HP toners is minimaal 2 jaar maar als je printer op een goede plek staat kunnen ze waarschijnlijk langer mee. Vergeet 1 ding wanneer je hem aanschaft, de standaard meegeleverde toners zijn meestal maar voor 50%-75% gevuld wat inhoud dat je er ongeveer tussen de 1000-1500 z/w prints mee kan doen.
Met nieuwe toners ligt dat rond de 2500-3000. Alles is natuurlijk wel afhankelijk van merk/model en print resolutie.

Suc6!:thumb:

Hoi,

Die Xerox laser printer kan ook scannen en faxen als ik het goed gelezen heb, dus heeft RogerS wel gelijk in dat opzicht. Je hebt laserprinters die alleen kunnen printen óf laserprinters die alles doen, maar niet één die alleen kan printen en kopiëren denk ik. Ik zal je link over die Xerox printer even aandachtiger doorlezen, bedankt..

Het geeft niet als de printer een beetje duurder is, maar ik wil niet dat ik constant cartridges/toners moet bijbestellen zoals nu. Vooral mijn huidige (zeer goedkope) HP all-in-one printer is erg nadelig in dit opzicht.. vroeger had ik een iets duurder en beter model en moest ik minder vaak cartridges bestellen.

Maar even terug naar laserprinters, als ik elk jaar of twee jaar een toner moet kopen dan is dat ook niet echt voordelig neem ik aan... Hoeveel kost zo'n toner ongeveer trouwens, weet iemand dit??

Laatst bewerkt:
Het ging er mij niet om over wie er gelijk heeft echter hebben ze slim gebruik gemaakt van de optie om te kunnen scannen en dus ook de kopiëren, het is alleen maar een win-win situatie, that's all.

Prijzen liggen rond de €100,-

Bedankt Kawaknaller, 100 EUR per twee jaar zou echt top zijn! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan